Assassin’s Creed Mirage – játékteszt


AC Mirage logoFejlesztő: Ubisoft Bordeaux, Ubisoft Montreal; Kiadó: Ubisoft; Platform: PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series S/X, iOS

Az Assassin’s Creed sorozat legújabb részében visszatért a gyökerekhez és abban egyetérthetünk, hogy ez az egyik legjobb dolog ami a sorozattal történhetett, mert az Assassin’s Creed Mirage végre egy tényleg remek játék lett.

Szerencsém volt első kézből átélni az Assassin’s Creed nyújtotta élvezeteket 2007-ben és mivel a lopakodós játékok és a történelmi témák amúgy is a gyengéim, kéz a kézben mentem is a szériával, hol fent, hol lent, most pedig csúfos szakításunkat az Assassin’s Creed Mirage-zsal próbáljuk kiheverni. Egy ideje már, ahogy sokan mások is, sorra értek a csalódások a sorozat újabb és újabb részeivel, mert noha a technikai megvalósítás fejlődni látszott, az egész kicsit lélektelenné vált és elvesztette az elején annyira meghatározó hangulatot. A játéktér végtelen növelése, a játékidő mesterséges kitolása, a kényszerített RPG elemek és a grindolás kiölte az élvezetet a szinte évente érkező címekből. Azt gondolom nem túlzás azt állítani, hogy az Assassin’s Creed széria elfáradt, a széria túlnőtt önmagán és ezt már a komolyabb rajongók is hallatni kezdték. Szerencsére a Ubisoft még időben rántotta be a féket az AC futószalagon és készített egy sokkal élhetőbb kalandot számunkra.

AC Mirage screens 3

Az Assassin’s Creed Mirage történetében Basim ibn Ishaq eredettörténetét göngyölíthetjük fel, hogyan is lett utcai tolvajból a köpenyes rend meghatározó figurája. A főhős ismerős lehet az Assassin’s Creed Valhalla játékosoknak, ugyanis ott már találkozhattunk a karakterrel, azonban itt teljesen másként, egy elveszett, de ambiciózus fiatal fiúból való felemelkedését követhetjük végig. A helyszín amúgy a mai Irak fővárosa, Bagdad lesz, ahol egy nem éppen szerencsésen elsült lopási kísérlet után Basimnak egy időre el kell tűnnie, így kapóra jön vágya, mely szerint egy rejtőzködő testvériség (az Assassinok) tagjává kíván válni. És itt is el is érünk a számomra legérdekesebb újításhoz, mert ezt eddig szinte mindig teljesen átugrottuk, vagy ha be is tekinthettünk, ilyen mélységben még sosem láttuk egy új tag érkezését és felemelkedését az ősi fejvadászok kötelékében. Mondjuk, néhány óra után ez a vonal már nem lesz olyan erős, de mindenképpen remek ötlet volt beletenni végre a történetbe.

AC Mirage screens 4

A játékmenet sokban nem különbözik a korábbi részektől, azonban, ahogy korábban is írtam egy sokkal élhetőbb, kisebb térképet kapunk, jóval kevesebb feladattal, összegyűjtendő tárggyal és jóval egyszerűbb képességfával. Na nem kell megijedni lesz elég dolog így is, mert az alaptörténet simán felvesz 15-17 órát, azonban mire minden apróságot felfedezünk, ennek a duplája is bele fog csúszni, ami azt gondolom még elfogadható és feláldozható időmennyiségeink tűnik az Assassinok oltárán. A főküldetések során a Bagdadot uraló titkos rend felszámolásával leszünk elfoglalva, akik az Abbászida Kalifátus teljességét mozgatják és sanyargatják a háttérből. Lesz természetesen a sorozatra jellemző misztikus szál is, mely segít összekötni és beilleszteni a már kialakított univerzumba az Assassin’s Creed Mirage-t is.

AC Mirage screens 8

Technikailag a játék teljesen rendben van, sőt azt mondom, hogy remekül néz ki, még a képfrissítést priorizáló üzemmódban is. Az Assassin’s Creed Mirage világa vibráló, élettel teli és ezt a pompás módon vetíti a képernyőinkre. Ennek ellenére a tesztidőszak alatt kétszer is megtörtént, hogy egy pillanatra megfagyott az egész, de 2 másodperc múlva minden ment tovább, tökéletesen. Bár megerősítést nem találtam, de mind a két alkalommal quick resume után folytattam Xbox Series X-en a már megkezdett játékmenetemet. Rendes indításnál még ennyi problémába sem futottam bele. Audió szinten is minden rendben volt, a szinkron is pazar, hallatszik, hogy a színészek sem vették fél vállról a munkát.

Összességében azt kell tehát mondjam az Assassin’s Creed Mirage végre újra a jó irányba látszik terelni a sorozatot és bár a Ubisoft Bordeaux DLC-nek szánta a kalandot és utólag kapták meg a bizalmat, hogy önálló epizódot alkothassanak, azt gondolom maximális minőségben éltek is a lehetőséggel. A játék valóban megéri, az amúgy teljesen jutányos, 50 eurós árát, tehát ha még nem vetettétek bele magatokat, akkor irány Bagdad és feledkezzetek bele a Közel-Kelet virtuális szépségébe.8.szék

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Nocturnal: Enhanced Edition – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk A Koltai Lajos rendezte Semmelweis megkapta hosszú előzetesét
Következő cikk Jeanne du Barry - A szerető – kritika