Final Fantasy XVI: Echoes of the Fallen – játékteszt


FFXVI EotF key art 1

Fejlesztő: Creative Business Unit III; Kiadó: Square Enix; Platform: PlayStation 5

Az Echoes of the Fallen az első DLC, ami a Final Fantasy XVI-hoz érkezett, alább pedig megtudhatjátok, hogy érdemes-e tenni vele egy kört.

Talán túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a Final Fantasy XVI megosztotta a játékostársadalmat. Sokan szerették, de sokaknak okozott csalódást is a sorozat legutóbbi, számozott epizódja. A régi motorosoknak nem tetszett az új harcrendszer, de volt akinek a túl sok átvezető vagy éppen a kevéssé acélos történet feküdte meg a gyomrát. Ennek ellenére viszont nehéz elvitatni, hogy a összességében a játék jó lett és az eladások terén sincs oka szégyenkezni a Square Enix-nek. A fentiek ellenére azonban a Creative Business Unit III-at feloszlatták és a dolgozókat már szét is szórták az anyacég különböző, egyéb divíziói között, utolsó munkájukként azonban még kiadták az Echoes of the Fallent. Ami külön érdekes, mert úgy volt, hogy nem kap kiegészítést a főtörténet semmilyen formában.

FFXVI screen 02

Az Echoes of the Fallen története közvetlen a főszál befejezése előttre tehető, így az utolsó küldetésig érdemes elkaristolni, emellett erősen ajánlott a 48-49-es szint elérése is, máskülönben igen komoly bajba kerülhetünk. A kb. 3 órás történetbe Charon-on keresztül vághatunk bele, a DLC-t nála indíthatjuk el. De készüljünk fel, hogy közben nem kezdhetünk más küldetésbe, ezt kell végigcsinálni először. A kofa tudtunkra hozza, hogy a feketepiacon újfajta, sötéten csillogó kristályok ütötték fel a fejüket. Clive és a banda pedig kapva kap is az alkalmon, hogy véletlenül se kerülhessenek ezek rossz kézbe. Felkutatva a balfék kristály neppereket, egy Fallen (a sztori szerinti technikailag nagyon fejlett, ám már kihalt faj) toronyhoz jutunk, melynek mélyére (vagy inkább a tetejére) kell merülnünk, ha a dolgok végére szeretnénk járni.

FFXVI screen 01

Az Echoes of the Fallen játékmenete megegyezik a főjátékéval, az semmivel sem bővült, leginkább egy nagy kazamatára fog hajazni az egész kaland, ahol a kisebb ellenfelek mellett egyre keményedő boss-okkal csaphatunk össze, egy végső és nagyon látványos főboss-ig haladva. Persze lesznek új tárgyak, új eszközök, és a szintkorlátot is feljebb helyezték, így lesz okunk egy kis plusz időt is újra eltölteni a Final Fantasy XVI világában. Van egy új elkészíthető fegyver is, ami fölözi az alapjáték legjobbját így ehhez is érdemes lesz összeszedni a szükséges cuccokat. A történet tehát egy rövidke kalanddal kiegészül lesz némi új loot és minden a főjáték, kiváló minőségében megkomponálva, szerintem ebben nincs hiba.

Összességében tehát az Echoes of the Fallen nem egy nagy eresztés, de nem is kér sokat. Inkább csak egy kis korty levegő, hogy ne fulladjunk meg a The Rising Tide érkezéséig. Nem ad kimagasló élményt, viszont érdekes témát feszeget a Fallen technológia kérdéskörével, de sajnos itt sem tudunk meg túl sokat annak eredetéről vagy használóiról. Kellemes szórakozás lesz viszont annak, aki jól érzete magát a főjáték közben, de simán kihagyhatja, aki kevésbé, mert nem marad le semmiről.

 

(A tesztpéldányt a CENEGA Hungary Kft biztosította.)

8.szék

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Make Way – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk A tanári szoba - kritika
Következő cikk A Határtalanul krimisorozatban egész Európában zajlik a nyomozás, Donald Sutherland is besegít