Prince of Persia – The Lost Crown – játékteszt


EGST StoreLandscape 2560x1440 2560x1440 d49d4862a0e1a243638d5f95517ed205

Fejlesztő, Kiadó: Ubisoft; Platform: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch

Rég nem látott kedvenc tért vissza a Prince of Persia – The Lost Crown képében, s ha változott is picit, szívesen látott vendég a továbbiakban is.

Minél régebben jelent már meg egy híres-neves sorozatnak az utolsó része, annál nehezebb a rajongók kedvére tenni. Így volt ez a Prince of Persia – The Lost Crown a tavalyi Summer Game Festen történt bejelentésekor is, hiszen a vadhajtásokat nem számolva 2010-ben kaptunk új részt legutóbb. Gyakorlatilag a közreadott trailert szinte szétcincálták a játékosok, mindennel bajuk volt. Kezdve a főhős fizimiskájától, a háttérzenének használt rapen át (ami valljuk be azért valóban nem ideális, de azért nem is tragikus), az új kaland nézőpontjáig.

apps.50678.14093581995709463.0a5a3844 44b2 414b a850 eba56dbb6cfd

Igen, ugyanis oldalnézetes platformjátékot álmodtak meg a Ubisoftnál az új epizód kapcsán, s hiába indult a sorozat első két része is ilyen zsánerben, mindenki a The Sands of Time féle 3D-s vonalat látta volna szívesebben. Őszintén szólva ezt a hisztit már akkor sem értettem, hiszen a játék remekül nézett ki az előzetes anyagokon, s méltó főhajtásnak tűnt a több mint harminc esztendővel ezelőtti debutálás előtt (a rotoscope-os eljárásra a mai napig rá lehet csodálkozni, ha pedig az alkotó, Jordan Mechner akkoriban írt naplóját is elolvassa valaki, akkor további élményekkel lesz gazdagabb). Őszintén szólva én még jobban is örültem ennek a változatnak.

apps.36836.14093581995709463.0a5a3844 44b2 414b a850 eba56dbb6cfd

Kivételes lehetőségként már az ősszel lehetőségem nyílt megvizslatni közelebbről a játékot, ugyanis a Ubisoft kivitte a Prince of Persia – The Lost Crownt a Seatte-ben megrendezésre kerülő PAX Westre, amelyen volt szerencsém részt venni. A kiállított build atom stabilnak és nagyon is késznek tűnt – a játék első részéből lehetett 10 percet letolni, gyakorlatilag az első boss fightig (alighanem a napokon belül debütáló public demo is ez a szelet lesz). S ami talán ennél is fontosabb, hogy arról is tanúbizonyságot lehetett szerezni, hogy a Nintendo Switchnek sem kell majd szégyenkeznie (ezen futott a bemutató), fixen hozta a 60 FPS-es képfrissítést és nagyon szépen is nézett ki a két nagytestvérhez (PS5, Xbox Series) képest közismerten gyengébb hardveren.

Ott is csak tovább erősödött bennem a meggyőződés, hogy jó lesz ez. A gameplay már ezen kis szegmens alapján is szimpatikus volt, szívesen játszottam volna azonnal tovább, ha lett volna rá lehetőség. Egyedül a sztori tűnt egy kicsit furcsának még mindig, de a helyi Ubisoftos erők is csak azt tudták titokzatosan megerősíteni, amit a marketing csapat már korábban tálalt. Vagyis hogy nem a herceget alakítjuk ezúttal kissé rendhagyó módon. Ilyen a sorozat fennállása alatt még nem volt tudtommal (de a spinoffokat annyira nem ismerem), viszont az is elmondható, hogy többször is megújult és más irányt vett már a széria, szóval részemről nem érzem annyira problémának.

apps.31226.14093581995709463.0a5a3844 44b2 414b a850 eba56dbb6cfdRégi játékélmény, de új felállás jelenti tehát a Prince of Persia – The Lost Crown alappilléreit. A főhősünk ezúttal egy Sargon nevű ficsúr, menő raszta frizurával. Őkelme a Halhatatlanok nevű erit harci klán legfiatalabb tagja, akik tulajdonképp Perzsia védelmét látják el. A Vahram vezette hétfős csapat akkor lendül mozgásba, amikor a Herceget (Ghassant, Thomyris királynő fiát) elrabolják. A nyomok Mount Qaf elátkozott városába vezetnek, ahol egyből látszik, hogy nincs minden rendben: az idő nem a megszokott rendben halad és anomáliák övezik.

apps.25802.14093581995709463.0a5a3844 44b2 414b a850 eba56dbb6cfd

Metroidvania – divatos műfaj manapság és hát a Prince of Persia – The Lost Crown is ilyen. Adott egy hatalmas térkép, amely 11 kisebb-nagyobb szegmensre bontható, 9 boss harcot vívhatunk meg és több mint 60-féle ellenfél jöhet szembe. S ez még csak a fő csapás, mert 9 mellékküldetés is elérhető, ha valakinek van erre ingerenciája. A teljes végigjátszás is méretes, a legtöbben valahol 20 és 25 óra között fognak teljesíteni. Nekem 24-nél állt meg a számláló, de csak 62%-os teljesítettségen (magyarul én annyira nem mentem mindennek utána, csak pár útba eső extra kalandozásba kezdtem bele.

apps.16940.14093581995709463.0a5a3844 44b2 414b a850 eba56dbb6cfdÁltalánosságban elmondható, hogy a játék nehéz. Szégyen ide vagy oda, én egy ponton le is vettem könnyűre, mert a boss harcok elég eltérő intenzitásúak (nem a végsők voltak számomra a legnehezebbek). Alapból dupla szabja a fegyverünk, de hamar kapunk egy íjat is, meg egy csakrát – utóbbi amellett hogy fegyver is, más haszna is lesz. Vannak ugyanis úgynevezett time powerek, amelyek közül például akad egy olyan, amivel teleportálhatunk arra a pontra, ahová a csakrát dobjuk, de a többi is elengedhetetlen (dupla ugrás, tárgyak és ellenfelek magunkhoz húzása, stb.). Említést érdemelnek még az Athra erők, amiket a teli Athra skála révén érhetünk el (gyakorlatilag a harcok során telítődik). Ezeknél olyanokra kell gondolni, mint az ellenfél megsorozása, spéci burok, ami alatt visszatöltődik az energiánk és hasonló mókás (de inkább hasznos) képességek. A checkpointként szolgáló fűzfáknál csereberélhetjük is őket (mert egyszerre csak kettő lehet nálunk), ahogy az extra lehetőségeket tartogató amuletteket is. Gyakorlatilag a harcmodorunknak megfelelően érdemes kiválasztani a számunkra legszimpatikusabb lehetőségeket.

Nem tudok semmi igazán rosszat mondani a Prince of Persia – The Lost Crownra. Akik szeretik a kihívásokkal teli akció platformereket, azok keresve sem találhatnak tartalmasabb szórakozást, pláne így az év elején. A harc java részét a vetődések, ellenfél mögé kerülések és a hárítások jelentik, de a különféle képességekkel és módosítókkal teljesen egyedire szabhatjuk az élményt. Ami érdekes húzás még, az az accessibility menü. Itt állíthatjuk a nehézségtől kezdve, a térkép részletességén át (felfedezni akarunk inkább, vagy konkrét célpontokat) akár azt is, hogy egy komplett platform szekciót át szeretnénk-e ugrani (nem tudom letagadni, hogy előfordult, amikor használtam). Kicsit sokáig kellett nélkülöznünk (és talán pont házon belüli okból az Assassin’s Creedek árnyékában) a Prince szériát, ezért becsüljük meg. Pláne hogy ha a pletykáknak hinni lehet, a sokadik kísérlet volt a feltámasztásra, de ez szerencsére most jól sült el.

10 9

Legutóbb ezt teszteltük:

Arizona Sunshine 2 – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Előzetest kaptunk az Amy Winehouse életrajzi filmhez
Következő cikk A méhész - kritika