Horizon Forbidden West Complete Edition PC – játékteszt


EGS HorizonForbiddenWestCompleteEdition GuerrillaGamesNixxesSoftware S1 2560x1440 90cc343f3fcef2f750f13d8a2d84893b

Fejlesztő: Guerrilla Games, Nixxes Software; Kiadó: PlayStation PC LLC; Platform: PC

PS5-ön már többszörösen kitombolta magát a Horizon Forbidden West, most a számítógépek meghódítása lett kitűzve a zászlókra. Na de az ebbe a családba tartozó Steam Decken is gond nélkül veszi az akadályokat?

Baromi nagy őszinteséggel kezdek: mikor megláttam anno a Horizon első részének kiszivárgott artworkjeit, azt gondoltam, hogy vagy mindenki megbuggyant a Sonynál, vagy pedig egy április tréfa áldozata vagyok. Mivel 2014 szeptemberét írtunk, utóbbi aligha volt opció, előbbi cáfolatára meg nem kell jobb riposzt, mint hogy majd tíz esztendővel később Aloy két játék, ugyanennyi méretes kiegészítő és egy VR mellékszál főhőse, kalandjairól képregény is készült és úgy általában minden játékos tudja hogy ki Ő, hiszen a népszerűsége a többi ismert videojáték figurával vetekszik.

Már az első kaland óriási népszerűségre tett szert, a Guerrilla nem kis örömére, akik kiszabadulva az örök Killzone készítés kárhozatából végre valami újat, frisset préseltek ki magukból lelkesedésükben. 2017-ben még azonban nem minden játékos mosolya volt azonban őszinte, ugyanis a Sony üzletpolitikája még mindig a PlayStation exkluzívokról szólt ekkoriban. A PC-seknek azonban nem kellett sokáig csüggedniük, a változások szele három esztendő elteltével elhozta a Horizon: Zero Dawn Complete Editiont, amely tartalmazta az időközben megjelent The Frozen Wilds heves, jeges kiegészítőjét is, valamint az első igazán komoly saját first party cím volt, ami a japán konzolgyártól számítógépekre megjelenhetett (a Detroit Become Human ugyanis a Quantic Dreams Sony-tól való függetlenedése okán jöhetett létre, a Hideo Kojima féle Death Stranding pedig kifejezetten a sztárdesigner kérésére, egy külön kiadón, az 505 Gamesen keresztül jelent meg PC-n).

Ezzel ellentétben a Horizon Forbidden West Complete Edition már bejáratott útvonalon érkezett. Az alapjáték után kettő és a Burning Shores című kiegészítő után egy esztendővel, mondhatni menetrendszerűen (természetesen mindkettőt tartalmazza az új kiadás). Ma már olyannyira nem ritkák a PlayStation PC portok, hogy nem az a kérdés, hogy bármelyik játék érkezik-e, hanem hogy melyik mikor. Az idei esztendő szűkösnek ígérkezik a japánoktól, meglehet hogy semmilyen nagy játék nem jön ki majd PS5-re az üzleti jelentésekre alapozva, így a The Last of Us Part II remasterét követően ez a második idei nagy dobás.

Gameplay és sztori szemszögekből most nem állnék neki mélyelemzésnek, mert akit érdekelt a téma, már bizonyára utánaolvasott. Legyen elég annyi, hogy a folytatás az első rész által kitaposott ösvényen halad, vagyis más sikeres open world játékok legjobb elemeit gyúrták össze a készítők, aztán pedig tovább tökéletesítették azt (kidobva ami nem működött annyira elsőre és tovább csiszolgatva azt ami pedig igen). Aloy kalandja pedig a HADES-szel vívott giga harc után elsőre kissé békésebb mederben folyik tovább, hogy a titokzatos GAIA nyomait felkutassa, aki/ami a bolygó szempontjából a kulcsfontosságú újrakezdés lehetőségét rejtheti. A kezdeti útkeresés után azonban a veszélyesen hangzó tiltott nyugatra vezetnek a nyomok, ahol az egykori San Francisco, Los Angeles vagy Las Vegas romjai közt immár víz alatt vagy föld felett is közlekedve keresi hősünk a boldogulást.

Más kérdés viszont a Horizon Forbidden West Complete Edition technikai háttére, ugyanis mi más is érdekelhetné a PC-seket leginkább, mint hogy hogyan is fut a játék. Az első rész számítógépes változata ugyanis hagyott kívánnivalót maga után. Szerencsére a Nixxes ezúttal profi munkát végzett és minőségi átiratot tett az asztalra (ők feleltek a Marvel’s Spider-Man portjáért is). Ráadásul nemcsak szépen optimalizált, de jól skálázhatóak a különféle minőségi beállítások is, így kisebb konfigon is tud szépen futni a játék. Talán éppen ezért (már előre cikkeztek a részletekről a különféle magazinok) gondoltam egy merészet és a tesztemet Steam Decken hajtottam végre. Hogy ez jó ötlet volt-e, az mindjárt kiderül.

Áradozni nem fogok tudni, de azért tragédiának sem kell kikiáltani a kézi változatot. Sajnos mindjárt a telepítés után, első futtatásnál elég sokat kell várni a shaderekre, de ez még csak a kezdet. Az átvezetők hajlamosak beszaggatni (főleg a nagyobb tömegjeleneteknél) és helyenként csúnyácskák is. Mindez az ingame grafikára is elmondható, különösen a scenery update lusta, néha előttünk rakódik ki jó pár object és textúra. Hogy jót is mondjak, amikor viszont működik a dolog, akkor eszméletlenül szép tud lenni a látvány kis képernyőn, illetve aki hajlandó kísérletezgetni, az kellő türelemmel és kompromisszum készséggel elfogadható teljesítményt tud kicsiholni a kis szerkezetből. A dinamikus felbontás váltás egyszerre jó és rossz, hiszen biztosítja a zavartalan frame rate-et, ugyanakkor a kép minőségromlása igen jelentős tud lenni miatta. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a játék még nem Steam Deck-verifikált, de dolgoznak rajta a szakemberek, szóval ezen a téren még javulás várható.

Reméljük így is lesz, azonban a Horizon Forbidden West Complete Edition PC változatát jelen pillanatban inkább asztali PC-re tudom ajánlani (ott viszont egy szerényebb konfig is elég lehet). A finomságokat és extrémitásokat kedvelők számára támogatottak az ultraszéles monitorok (21:9, 32:9, sőt 48:9 is), vagy akár három monitoros setupok. A legjobb azonban, hogy a magyar felirat mellett a DualSense kontroller támogatást sem kell nélkülözni a PS5 verzióból, ugyanis aki rácsatlakoztatja PC-jére, az az ott szokásos előnyöket (adaptív ravaszok, haptikus visszajelzés) is élvezheti. Csak remélni tudjuk, hogy a jövőben hasonlóan figyelmes lesz a Sony a nagy játékainak portolását illetően.

8.szék

Legutóbb ezt teszteltük:

Valiant Hearts: The Collection – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Matt Damon elmondta, mi vár ránk a halálunk után
Következő cikk A 3-test-probléma - kritika