
A Netflixre bátran felvihető
A barcelonai születésű, de 18 éves korától Amerikában élő Jaume Collet-Serra rendező gyors egymásutánban négy filmet is forgatott Liam Neeson főszereplésével. Noha az ír színész ideiglenesen másnál kamatoztatja tehetségét, de direktorunk képtelen volt feladni a Neeson-formuláját, így új mozijában most Taron Egerton az, akinek meggyűlik a baja egy ismeretlen zsarolóval, és a terrorhelyzet mellett szokás szerint saját magánéletét is helyre kell hoznia.

Az agyonjáratott klisék dacára mégis működőképes, korrekt kis thrillert kapunk, legalábbis úgy a film közepéig. Addig jó nézni, ahogyan Taron Egerton mindent megtesz nem túl bonyolultra megírt karaktere bőrében. Jason Bateman pedig már jó ideje eltávolodott a vígjátékoktól, az Ozark sorozat óta el is hisszük neki, hogy meggyőzően tud csúnyán nézni. A legjobb alakítást mégis talán Danielle Deadwylert nyújtja eszes nyomozónőként.
Ezzel együtt a cselekményben szintén kezdenek megfeledkezni bizonyos tényekről, az addig gondosan felépített alapokat, hajmeresztő sületlenségek váltják fel. Egész pontosan a következmények súlyát dobja sutba az utolsó fél óra, ami azért is szomorú, mert kellő visszafogottsággal sokkal acélosabb lett volna az összkép. Főhősünk bármit csinálhat, mi már tudni fogjuk, meg fog úszni bármit és eléri célját. Ha kell, akkor egy lezárásra készülő reptéren tünteti el a rendőröket a tömegben vagy épp mindenkinek mindenhová szabad bejárást ad. Mellesleg ezen a munkahelyen mindenki szeret mindenkit, feszültségnek szinte semmi nyoma, hiába is hal meg egy-két kolléga, azért a nap végére minden rendben lesz. De mit váruk egy olyan írótól, akinek Fixman a neve…
A Kézipoggyász tipikusan az „egynek jó” kategória, ami egyik színésznek vagy alkotónak sem a karrierje fénypontja, de annyira azért nem zavaró, hogy utálni lehessen. A neten pár helyen maximális pontszámokat adó kritikák mindenképp túlzóak, elvégre egy olyan filmről beszélünk, ami a Die Hard 2 és A fülke filmek kereszteződéséből született. Csak azok pont azért működtek jobban, mert sokkal bátrabbak voltak a fenyegetettség érzetének ábrázolásában, és mert főhőseink a film végére ugyanolyan esendőek maradtak. Egy képregényfilmekkel abuzált filmiparban azonban muszáj kvázi szuperhőst csinálnod a főszereplőből. Pont ez az, ami miatt végül nem tud kiemelkedni a középszerből. Az még idekívánkozik, hogy Jaume Collet-Serra következő mozijai között az Éjszakai hajsza 2. Liam Neeson főszereplésével.


