
Nagyvárosi magány
Az indiai Payal Kapadia rövidfilmjével, dokumentumfilmjével és első egészestés játékfilmjével is kivívta a szakma elismerését a rangos nemzetközi filmfesztiválokon. A Minden, ami fénylik számos jelölés mellett 31 különböző díjat nyert el eddig, közte a zsűri nagydíját Cannes-ban. Lassan és méltóságteljesen mutat be különböző női sorsokat egy számunkra kevésbé ismert, illetve sokszor félreismert világban. 
Aki gyakrabban járt artmoziba, az rendszeresen találkozhat olyan indiai alkotásokkal, melyek nem színesek, hangosak és harsányak, de nem is a nyomort tolják a néző arcába ezerrel, hanem finoman és szelíden, emberi sorsokon keresztül mutatják be a hétköznapokat. A kontinensnyi méretű ország sokszínű, beleértve a nyelvet, a vallást és vagyoni státuszt, ám vannak közös pontok, hiszen ennek a milliárdnyi embernek együtt kell élnie valahogyan. A mindennapi életet európai szemmel nézve sokszor különös szabályok, szokások és hiedelmek uralják. 
Az ő egyszerű és dolgos életükön keresztül nyerünk betekintést a mindennapokba, a női sorsokba. Mumbai hiába egy 20 milliós város, az ember sokszor magára marad a problémáival és ha szerencséje van – még ha megoldást nem is talál rájuk – akad valaki, aki legalább meghallgatja őt és együtt érez vele. Mikor Parvaty feladja a reménytelennek tűnő harcot és hazaköltözik szülőfalujába Prabha és Anu is vele tartanak. Távol a rohanástól és a nagyváros zajától végre van egy kis idejük magukra, egymásra, a problémáikra. Bár mindannyian temperamentumos nők, a legtöbbször higgadt bölcsességgel viszonyulnak az élethez és mintha egy költő és filozófus veszett volna el bennük, úgy beszélnek a világ dolgairól; ez egyébként a legtöbb indiai művészfilm legtöbb karakterére igaz.
Egy filmre általában akkor mondjuk, hogy szép, amikor semmi más nem jut az eszünkbe. Aztán vannak az igazán szép filmek, amik egy szép történetet mesélnek el nekünk szépen. A Minden, ami fénynek tűnik az utóbbi kategóriába tartozik és bár szerepel benne egy rizsfőző (made in Germany!), az indiai gasztronómia ezúttal kicsit háttérbe szorul.


