Two Point Museum – játékteszt


TwoPointMuseum0

Fejlesztő: Two Point Studios; Kiadó: SEGA; Platform: PC, PS5, Xbox Series X|S

Kórházak és egyetemek után múzeumok felett bábáskodhatunk, és a Two Point Museum az elődök jól működő stílusában könnyed, sokrétű és helyenként egészen életszerű kiruccanásra invitál.

Az 1997-es Theme Hospital fejlesztői még a néhai Bullfrog Productions égisze alatt indították útjának a mára franchise-zá avanzsálódott RTS szériájukat. A brit fejlesztők röpke 11 évvel később tértek vissza új névvel és egyfajta feldolgozással, hiszen az eredeti jogok napjainkban is az Electronic Artsnál porosodnak (most már maradjanak is ott), s a kórház menedzser játékuk Two Point Hospital néven debütált, továbbá rövid időn belül jó néhány frappáns DLC-vel gazdagodott. Ez egyébként többé-kevésbé jellemző a „folyatás” kiegészítéseire is, s az egyébként hasonlóan erősen sikerült Two Point Campus mindössze két év várakozást követően jelent meg, majd a tavalyi esztendőig bezáróan tömérdek szellemes letölthető tartalommal spékelték meg. Bár az egyetemek egyedi hangulatú világában játszódik, természetesen színesítve a legelképesztőbb gyakorlati tananyagokkal, de hasábjainkon is beszámoltunk arról, hogy az összkép újfent rendkívülin sikerült.

TwoPointMuseum1

Egy ideg innen-onnan szállingóztak a pletykák, hogy mi várható legközelebb, míg nem nagyjából hat hónappal ezelőtt meglepetésünkre viszonylag látványos közösségi csinnadratta után kiderült, hogy Two Point Museum néven érkezik a következő felvonás, amelyben – ahogy a címe alapján is következtethetünk rá, – ezúttal múzeumok sorsa felett dönthetünk. Történetet tulajdonképpen ezúttal sem kaptunk (legfeljebb annyi, hogy Two Point megyében a játékos a jól működő múzeumok legnagyobb reménysége), ellenben a megvalósítás, legyen az látványvilág vagy gameplay, minimálisan aprócska, de fontos eltérésekkel lényegében ugyanazt nyújtja, amit a nagyszerű Hospital(ok) óta megszokhattunk. A játék jellemzően úgy startol, hogy van egy épületünk, amiben termeket hozhatunk létre, ahol elhelyezhetjük a bemutatásra szánt tárlatokat, valamint díszletet és munkát adhatunk gondnokoknak, asszisztenseknek, professzoroknak és biztonsági őröknek.

TwoPointMuseum2

Fontos szerep hárul rájuk és ahogyan a fent megnevezett kampusz vagy klinika virtuális mindennapjaiban lenni szokott, mindegyik karaktertípus munkája és morálja függ a másiktól. Ha például valamelyikük hosszú távon elégedetlen a körülményekkel (például alacsony a juttatás vagy hiányzik az ideális pihenési lehetőség), akkor az egy idő után potenciálisan hatással lehet a másik alkalmazottra, hiszen a züllesztő mentális állapot komoly befolyásolhatósággal bírhat. De nemkülönben a jó dolgokból sokszor pozitív fordulat is kisülhet, példaként talán a legfontosabbat célszerű megemlíteni, hogy a remek látogatói értékelések után emelkedik az intézmény renoméja, s így – belépőjegyek vagy ital- és ételautomaták árainak növekedésével – magasabb bevételi forrásokhoz, bőkezűbb szponzorok által extra tőkéhez vagy hatékonyabb munkaerőhöz stb. juthatunk.

TwoPointMuseum3

A Two Point Museum egyik legklasszabb újdonsága az expedíció, amikor is hiperszuper helikopterbe szállva régészeket küldhetünk a világ különböző pontjaira, hogy olykor a saját korlátjakon felül kerekedve különböző kincseket (vagyis potenciális kiállítási tárgyakat) gyűjtögessenek az intézmény számára. A hónapokat (a játék mértékével persze hosszú perceket) felölelő utazás során gyakorta egyéb dolgozó is csatlakozhat a vakmerő professzorok társaságához, akik ennek apropóján együtt fejlődnek (gyűjtenek tapasztalati pontokat) és válnak még inkább hasznos csapattaggá. Ám pechünkre az is előfordulhat, hogy ezek a kiruccanások lelkileg rossz hatással vannak az expedíció egyes tagjaira és ilyenkor mérlegelni kell, hogy bevállaljanak e rizikós feladatokat. A saját példámból kiindulva a kezdeti stádiumban legtöbbször jobb inkább kockázatmentesen eljárni és a könnyebb út mellett dönteni, ugyanis így is hasonlóan értékes régiséggel térhetnek vissza. Dönthetünk úgy, hogy mindezeket jó pénzért értékesítjük, de ha VIP vendég érkezik a múzeumunkba, akkor a „kacatoktól” szerencsés esetben akár a valós ár sokszorosáért megszabadulhatunk.

Számos egyéb összetevőre javallott figyelnünk, hiszen teszem azt, az enyves kezű tolvajok és különböző betolakodók képesek gyakorta hatalmas galibát (pótolhatatlan veszteséget) okozni, azonban nem szeretném megfosztani az érdeklődőket a meglepetés erejétől. A Two Point Museum ismét nagyszerűen sikerült és a korábbi epizódokhoz hasonlóan élvezettel ültem le elé: nem árt, ha valamennyire jól bánunk a bankszámlákon lévő összeggel és türelmesek vagyunk kivárni a megfelelő fejlesztési ütemet, mivel nüanszok múlnak a megfelelő időzítésen.

8.szék

(A tesztkódot a CENEGA Hungary Kft. biztosította.)

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Big Helmet Heroes – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Rokonszenvedés - kritika
Következő cikk A legjobb film kategória jelöltjei Oscar szobrokként megjelenítve - képek