
Hárman párban
Három barátnő keresi a boldogságot, ki-ki a maga módján. Sokban különböznek, de a vágyak, a célok közel azonosak és az élet néha meglepő dolgokat produkál. A Barátnők a francia filmek bájával fegyverezi le a nézőt, aki talán még magára is ismer valamelyik karakterben. 
Victor és Joan egy pár, de a nő már nem érez úgy, mint régen. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a férfival nincs baj, sőt. Már-már irritálóan odaadó, ragaszkodó és figyelmes. Valószínűleg sokan álmodnak maguknak ilyen párt, de higgyük el, hosszú távon azért ez eléggé megterhelő. Joan be is jelenti Victornak, hogy elhagyja őt, amit persze előtte legjobb barátnőivel, Alice-szal és Rebeccával beszél meg.
A cselekmény csak látszólag kuszább, mint egy brazil szappanopera, de mindennek megvan a maga helye és ideje. A három barátnő nagyon eltérő személyiség, így bár mindhárman a szerelmet keresik, azt máshogy és máshol találják meg, mint ahogy a vállalt kockázat és a meghozott áldozat mértéke is más. A régi barátságok közül általában nem sok marad meg, de ami igen, az általában tartós és sok mindent kibír. Emberek vagyunk, nem tudjuk elkerülni, hogy megbántsunk másokat, irigyek legyünk a másik boldogságára, sikerére, titkolózzunk a másik előtt, vagy ne adj isten, ugyanazt szemeljük ki magunknak a szerelmet keresve. 
Sok évvel ezelőtt azt találtam mondani, hogy a franciák nem tudnak hibázni. Azóta rengeteg rossz francia filmet láttam a legkülönfélébb műfajokban, míg más filmeket meg sem mertem nézni a leírásuk alapján. Erre a filmre most megint ezt mondom, hogy nem tudnak hibázni: bájos, sármos, szerethető, szórakoztató, életszagú, franciásan könnyed és elegáns. A sztori, a karakterek, a párbeszédek, mindenki hétköznapi és esendő, bárkinek a helyébe, helyzetébe bele tudjuk magunkat képzelni, amit látunk, talán már velünk is vagy valamelyik közeli ismerősünkkel megtörtént. Mert a franciák ebben jók: az élet kisebb-nagyobb dolgainak megfilmesítésében. Meg egy kicsit a borokhoz, sajtokhoz és autókhoz is értenek, de ez már egy másik mozi.


