
Emberek, vessetek a mókusok elé!
Megérkezett a Disney élőszereplős feldolgozásainak legújabb darabja, mely az első és talán legismertebb meséjük, Hófehérke történetét írja újra a kor szellemének, pontosabban a stúdió mostanra kissé megosztóvá vált cégfilozófiájának tükrében. A 2025-ös Hófehérke már a szereplőválogatásnál kiverte a rajongóknál a biztosítékot, a végeredmény pedig eléggé felemás, mert szerethető, tanulságos és szórakoztató, de a végrehajtott változtatások nem mindegyike indokolt és átgondolt. 
A Disney és más nagy filmgyártók cégfilozófiája az utóbbi években egyszerre kezdett el szólni a profitról és sokszínűség reprezentálásáról, még úgy is, hogy a nézők ez utóbbit sokkal kevésbé igényelték, mint amilyen mértékben megkapták. Különféle mozgalmak és irányzatok játszóterévé vált Hollywood, nem csoda, hogy a nézők szemében felértékelődtek az eredeti, önálló gondolatokon alapuló művek. A stúdiók azonban továbbra is nagy potenciált látnak a feldolgozásokban, folytatásokban még úgy is, hogy ezek jelentős része később megbukik, anyagi veszteséggel jár számukra. A Disney sok évvel ezelőtt kezdett bele korábbi nagy sikerű rajzfilmjeinek élőszereplős feldolgozásába, ezek között voltak jók és rosszak is, a stúdió pedig hol hallgatott a nézői visszajelzésekre, hol nem.
Az élőszereplős változat már a legelején eltér a rajzfilmtől, ugyanis nem a gonosz mostoha színre lépésével kezdődik, hanem bemutatja Hófehérke szüleit, a jóságos királyt és királynét, akik lányukat a szépre és jóra nevelik és a népük felett is ezen elvek szerint uralkodnak. A névadást a film elintézi azzal, hogy a lány télen született a havazásban. Hófehérke tehát ebben a feldolgozásban megkapja az útravalót az élethez, hogyan is kell egy igazi hercegnőnek viselkednie. Nem csoda, hogy a gonosz mostoha teljesen feleslegesen tart neki hegyi beszédet a hatalomgyakorlásról és arról, hogy igazából mire van szüksége a népnek, mert ők ketten tökéletes ellentétei egymásnak. A gonosz mostoha miután a jóságos királyt harcba küldi, Hófehérkét cselédsorba taszítja és a népet leigázza, nyugodtan foglalkozhat végre a saját szépségével, ám a felcseperedő lány nem csak jóságban, tisztaságban és ártatlanságban, hanem ebben is felülmúlja őt.



Mindent összevetve az új Hófehérke más, nagyon más és csak nyomokban tartalmazza az eredetit, ami éltes kora ellenére valószínűleg még így is túl fogja élni. Az élőszereplős feldolgozások közül inkább a középmezőnyt erősíti, mindent összevetve egy szórakoztató családi film, mely megfelel a Disney jelenlegi cégfilozófiájának, de ezt nem feltétlenül bóknak szántam. (Az értékelés jómagam és egy 6 éves életkorát átlagolva, egy 23 éves, filmkedvelő néző szemszögéből került megállapításra.)


