
Másnap reggel
A kilencvenes évek pestise a közöny, de az új évezredbe átbotorkálva tovább tombol. A tömegben csupán egyetlen személy törődik embertársaival: a zsebtolvaj. A milliós rideg társulatban mindenki a jó szerepekre hajt, nehezen barátkozva az “apró grafit pontocska vagyok Isten rajztábláján” teóriával. Vég nélküli harcot folytatva a boldogság nevű hiánycikkért. Ha az anyai szeretet csak poros emlék; nincs, ki fogja kezed, ölelő kar, mely körbefon; ha elfogytak a tápláló csókok, szenvedélytől őrült éjszakák, elvesztél. Magába szippant a depresszió, Xanaxból építesz királyságot, hol uralkodásod rövid életű, s az öröm egy sodort cigi füstjével gyorsan elillan. Az öreg Kaposzakállú korunkat nézve biztos okul, és következő munkájakor a teremtés folyamatában első helyre a pszichiátert helyezi.

Mire hozzánk elért a mozikba, sok minden csorbítja a film megítélését. Odaát megbukott, a Las Vegas, végállomás után magasra került lécet az Egyéjszakás kaland a kritikusoknál leverte, elmaradtak a jelölések. Joe Eszterhas nyilvánosan duzzogott, hogy tönkre vágta forgatókönyvét Mike Figgis, végül a nevét is levetette. Robert Downey Jr. pedig élete legviharosabb időszakában, a drogok fogságában vergődve forgatta. Pedig Nastassja Kinski még csodálatosan vonzó, Wesley Snipes karrierje legkomolyabb színészi elismerését kapta meg a Velencei filmfesztiválon. Mindenképp érdemel egy esélyt a film.
Napjaink szürke felöltőt hordanak, többnyire próbáljuk magunkat becsapni. Befelé fordulva önmagunk foglyaivá válunk. Hogy ez ellen tegyünk, Figgis felhívja figyelmünket arra, milyen sok rejlik egy lopott pillantásban, pláne ha észre merjük venni. Magányunk celláját kinyitva, kiültet minket a Nagy Közös Tábortűz köré, ahová legbelül mindannyian vágyunk.
Mike Figgis komponistaként sem utolsó!



Eijj Bro, ha még egyszer megnézhetnénk moziban!
Thx Mike, Wes & for All!