
Az egyszeri bajusz
Minden hollywoodi színész karrierjében eljön az a pillanat, amikor bajuszt kell növesztenie. Csak-bajuszt. Paul Rudd pályafutása most érkezett el ehhez a ponthoz, ugyanis a film, amihez a szőrzetet növesztette, a nyolcvanas években játszódik, amikor még sokkal többen hitték azt, hogy ilyet hordani menő.

David Gordon Green rendező az utóbbi időben inkább drogos vígjátékokban (Ananász expressz, A bébisintér) jeleskedett, de most visszatért a drámához, ami karrierje korábbi fázisában foglalkoztatta. Mintha egy kicsit nehezen találna vissza a gyökerekhez, az embernek ugyanis néha olyan érzése van, hogy a két főszereplő bármikor abbahagyhatja a munkát, és elmegy füvet hajtani a legközelebbi lelőhelyre (bár ez félig-meddig meg is történik, csak nem bedrogoznak, hanem leisszák magukat).
Mivel szinte végig csak Rudd és Hirsch látható a filmben, ne várjunk sok történést és nagy fordulatokat, inkább próbáljuk meg átadni magunkat a monológszerű párbeszédeknek, és ne bánjuk, hogy egy amerikai filmet nem robbanásokkal és béna jelmezekbe öltözött szuperhősökkel próbálnak nekünk eladni.
Szépek a képek, az Explosions In The Sky zenéje kellemesen éteri, de egy picit izgalmasabb dialógusokat azért nem bántunk volna. És akkor talán nem úgy emlegetnénk a Texas hercegét (ami mellesleg egy 2011-es izlandi darab remake-je) két hónap elteltével, hogy “tudod, az a film, amiben a két csávó festi az utat az erdőben, és nem történik semmi.”


