
Ezt a kritikát Jim Jarmusch biztos nem teszi zsebre
Ugyanis a rendező kizárólag a negatív írásokért rajong, én pedig nem tudok olyan mélységesen belekötni ebbe a filmbe, mint az egyik francia lap egy régebbi alkotását illetően, aminek bírálatát évekig hordta a tárcájában.
Ha vámpírfilmekről beszélünk, akkor húzzuk a szánkat, mivel az utóbbi években ezt a témát eléggé megtépázta az ipar, olyannyira eladhatóan és végtelenségig kiszipolyozva, hogy már nem tudjuk komolyan venni őket. Jarmusch kicsit ezt is meglovagolja, mégis inkább visszabillenti az egyensúlyt. A már hányingert keltő popkultúra helyett inkább visszatekint az élvezhető mítosz megannyi szimbolista stílusjegyei felé, amit ha az ember nem vesz észre, tényleg azt a hatást éri el nála a film, hogy „jó volt, csak hosszú”. A közönség ezen része miatt, adózzunk kétperces néma csenddel a moziélménynek, ami nem fog megadatni (ők csupán Jégkirálynőt és Lokit látják).

Aki vele ellentétben egy éjszaka is eleven városban (Tanger) kimozduló, életteli személyiség. Kettejük közötti szöges ellentét ellenére, tökéletesen tudnak együttműködni a vásznon. Attraktívan arisztokratikus jellemüket, csakis két angol kelthette életre. A találkozásból a kirekesztettség atmoszférája, átalakul egy idilli szerelmes történetté, amikor is Eve látva Adam vívódásait, meglátogatja szerelmét az otthonában.

Paradicsomi hangulatú életvitelüknek végül, akkor lesz vége, amikor kaotikusan felelőtlen Ava (Mia Wasikowska) meglepve őket a házban terem.
Jarmusch általa gyúrta egy karakterbe a mai fiatal generáció minden báját és destruktivitását.
Ahogy a nagy könyvben szintén meg van írva (a feketében, amit a templomban is forgatnak) Eve engedékenysége Ava felé nagy hibába torkollik, így hármójuk kapcsolatában kirajzolódik a kígyó szerepe is.
Végül a film érzelmi vonalon felvonultatott harmadik felvonása a vérszívók gyengeségeire reflektál, hogy aztán egy túlélő drámává váljon, ami megmagyarázza a címadást is.


