
Trans Vegas
Ma már nem számít különlegességnek, ha egy filmet mobillal forgatnak, de Sean Baker ezzel most tényleg betalált. A helyszín, a szereplők és az időpont szinte maguk teremtik meg az atmoszférát, amit a cselekmény dinamizmusa és a rendkívül jól összeválogatott zene turbóz fel. A transznemű Sin-Dee és Alexandra nagyszerű párost alkotnak.

Sean Baker rendező az itt élő transznemű prostituáltak világát mutatja be nekünk – valós történetek alapján – kegyetlen őszinteséggel. Az utcán más törvények uralkodnak, de ott is csak emberek élnek. Mindenki tartozni akar valakihez, még akkor is, ha ez a kapcsolat üzleti alapon nyugszik, és már csak emiatt sem lehet őszinte. Sin-Dee egész végig a magány elől menekül, hiszen végre talált magának valakit, aki valamennyire értékeli és megbecsüli őt. Ebbe rondít bele Dinah, amiért fizetnie kell. Razmik képviseli az átlagembert (vallásos és konzervatív!), aki bár családos, nem kap meg otthon mindent, ezért kifelé kacsingat, különleges igényeit ellenszolgáltatás fejében máshol, mások elégítik ki. A két, gyökeresen eltérő közeg között ő a kapcsolódási pont.
A szereplők, a helyszín, az időpont mind önmagában különleges, mint ahogy az is, hogy a filmet mobillal vették fel, de ez még nem feltétlenül jelenti azt, hogy jó is. A részletek úgy állnak össze a rendező keze alatt, hogy közben valami plusz keletkezik, a végeredmény túlmutat az alkotórészek összességén. Egy teljesen átlagos történetet mond el erős dinamizmussal, minimális szüneteket tartva. A hozzáadott érték a természetesség, a nyers realizmus, a vágyak, a féltékenység, a bosszú, az indulatok ítélet és kommentár nélküli ábrázolása. Nincsenek egyértelműen jó és rossz karakterek, csak emberek a maguk erényeivel és hibáival. Ebből a szempontból egyáltalán nem különböznek a nézőtől. Kijózanító pofon karácsonyra mandarinszínű csomagolópapírban.



[…] Teljes cikk olvasása az HETEDIKSOR.hu-n… […]