
A szegény ember Trónok harcája
Az NBC hatalmas durranásnak szánta a részben Magyarországon forgatott Emerald City-t, ami olyannyira nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, hogy már az első évad után kaszálták a sorozatot. Az egész történet a közismert Óz mesére épül, csak adtak neki egy hardcore-abb stílust.

Azért egy ilyen világban rendben kell lennie a CGI-nek és viszonylag jól megoldották ezt a feladatot, vagy inkább mondhatjuk, hogy ennél tényleg láttunk már sokkal rosszabbat is. Amire azonban koncentráltak, azok a felülnézetből vett nagytotálok, amik a birodalmakat mutatják be és képesek valós monumentális élményre, azonban a részletekben már elvesztek. Rendesen kitalálták a ruhákat, a díszletet, szinte csillog az izzadság a jelmezeken a nyögve akarástól, de tény és való, hogy vannak benne kreatív és emlékezetes megoldások. A gond viszont az, hogy hiteltelenek maradnak, mert képtelenek úgy beleolvadni a környezetbe, hogy ne hassanak idegennek.

A szereplőkkel is volt gond és nem a színészi teljesítményükről van szó, ráadásul egy-két ismertebb arcot is sikerült beválogatni, akik igazán karakteresek, de nincs meg az összhang és unalmasak. Adria Arjona, a főszereplő, egy gyönyörű, egzotikus szépségű nő, akit már a True Detective-ben is láthattunk. Vincent D’Onofrio-t nem kell bemutatni, a Full Metal Jacket óta szeretjük és bírtuk a karakterét nemrég a Daredevilben, plusz itt van Joely Richardson, az egyik boszorkány, akit a Kés/Alatt óta bármiben felismerünk. A sorozattal kapcsolatban azt is neheztelték, hogy Tarsem Singh rendező munkája sem segít, akinek olyan filmek köthetők a nevéhez, mint A sejt vagy A zuhanás.
Amúgy van abban fantázia, hogy modernizáljunk egy klasszikus mesét, csavarjunk rajta egyet, használjuk okosan a szimbolikáját, hagyjuk, hogy múzsát játsszon az alapmű és okosan építkezzünk belőle, miközben lehet az egész figurát egy kicsit véresebbre és felnőttesebbre venni. Az Emarld City-nek azonban csak egy középszerű minőséget sikerült ebből kiviteleznie.


