
Barátok közt
George Clooney egy korai Coen darabhoz nyúlt hozzá és végzett precíz munkát, de az eredmény minden erénye ellenére túl sterilre sikerült. A bicikliző Matt Damon és a dupla szerepben feltűnő Julianne Moore miatt viszont kár lenne kihagyni.
Suburbiconba, ebbe a békés és boldog kertvárosba az első afro-amerikai családdal együtt költözik be az erőszak. Tartva az ingatlanok elértéktelenedésétől és a bűnözés előretörésétől a lakosság egy emberként lázad fel Mayers-ék ellen. A film ezen szála a kirekesztés különböző fokozatain visz végig a verbális fenyegetéstől a tettlegességig. És miközben a kollektív lincshangulat eluralkodik a környéken, az ordas eszmékkel nem fertőzött gyerekek együtt játszanak. A másik szál Mayers-ék szomszédjába vezet, ahol családja szeme láttára egy tolószékbe kényszerült nő (Julianne Moore) rablógyilkosság áldozata lesz. Az eset sokkal komplexebb, mint ahogyan azt elsőre gondolnánk, nem véletlenül jelenik meg a biztosító embere. Gardner (Matt Damon), a családfő fiával (Noah Jupe) és sógornőjével (Julianne Moore) osztozik a gyászban, miközben a bűnbe esett kisember története rajzolódik ki a néző szeme előtt.

Korrekt, élvezetes darab, de ha van is neki ilyen, Clooney rendezői zsenije még várat magára. Figyeljétek a bogaras nagybácsit, mert csal.



