
Ha esetleg Yorgos Lanthimos Homárjától vagy Kutyafogától nem kavarodott fel a gyomrunk, akkor az Egy szent szarvas meggyilkolásától garantáltan föl fog. A görög rendező minőségi amerikai színészekkel dolgozik és olyan filmes eszközökhöz nyúl, amitől borzasztóan kellemetlenül érzi magát a néző, miközben Kubrickot idéző képeket varázsol a vászonra.


Az egyik legzavarbaejtőbb eszköze az Egy szent szarvas meggyilkolásának a szereplők párbeszédei, mert mindenki egy hangszínen beszél szinte végig a filmben, teljesen érzelemmentesen. Mindegy, hogy a pokol kapujában állnak, vagy a másnapi ebéden gondolkoznak, mindent nagyon szabályosan, pontosan és könnyeden mondanak ki, még a legkegyetlenebb dolgokat is. Ez annyira abszurd lesz és valami olyan megbocsájthatatlan groteszk humort ad a filmnek, hogy szinte szégyellünk majd nevetni, de kitör belőlünk. Az egyre morbidabb történet végig olyan kellemetlen helyzetet teremt, ami leírhatatlan, mégsem válik kínossá, pedig egészen eddig nehéz volt elképzelni, hogy a két fogalom közt van valódi különbség és itt most mégis élesen kirajzolódik, hála Yorgos Lanthimos-nak, aki egyértelműen az egyik legfontosabb európai rendezővé vált mostanra.


