
Pótszülők, pótcselekvések
A török származású olasz rendező ezúttal is a mélyponton lévő szereplők életébe hoz némi változást két nem éppen könnyen kezelhető gyerek képében. A végeredmény derék munka kockázatvállalás és a benne rejlő potenciál maradéktalan kiaknázása nélkül.
A vízvezeték szerelő Alessandro (Edoardo Leo – Teljesen idegenek) és a műfordító Arturo (Stefano Accorsi – Tudatlan tündérek, A Szaturnusz gyűrűjében, Fortunata) egy pár, egymásra találásuk elsősorban a véletlennek, másodsorban pedig Annamariának (Jasmine Trinca – Miele, Fortunata) köszönhetik, aki Alessandro legjobb barátjaként áldását adja kapcsolatukra.
Ez a kapcsolat másfél évtized után éppen válságban van, amikoris váratlanul beállít Annamaria és egy rutin kivizsgálásra hivatkozva a folyton civakodó párnál hagyja két gyerekét, Martinát és Sandot, akik nem éppen az ártatlanság mintaképei. A háromnapos kivizsgálás elhúzódik, a szereplők között egyre nagyobb a bizonytalanság és az aggodalom.
A filmben fontos szerephez jut a Rómától 50 kilométerre fekvő Palestrina (Praeneste) is, mely a legrégebbi latin települések egyike. A késő köztársaság kori Itália vallási központjaként itt állt az ókor egyik legnagyobb templomegyüttese. A bombázások során felszínre került Fortuna szentélyt a második világháború után, elkezdték feltárni. Alessandro és Arturo itt találkoznak először, utóbbi idegenvezetőként dolgozik ekkor, Annamaria pedig a feltárás során előkerülő történelmi emlékeket bemutató helyi múzeumban helyezkedik el később. A címbéli Fortuna sem marad munka nélkül, a szerencse istennőjének ugyanis van egy titka, egy varázstrükk. Ha valakit mereven nézel, ellopod az arcképét. Mikor hirtelen becsukod a szemed, leköltözik a szívedig, így lehet veled örökre az, akit szeretsz. 

A szekrénybe zárt gyerekekkel egy vérbeli thriller atmoszféráját megteremtő kezdet után a cselekmény a dráma és a vígjáték között egyensúlyoz. A végére ugyan visszatér az előkelő származású Annamaria gyerekkorának helyszínére, ahol a mesék gonosz boszorkányát megidéző nagymama akarja rátenni a kezét az unokákra, akikkel eddig nem sokat foglalkozott. Ahogy visszaél a vér szerinti rokoni kapcsolattal és az anyagi helyzetével, az már inkább parodisztikus, mert nem tudni milyen koncepciót követve, de képtelen megütni a komolyabb hangvételt.
A filmet Olaszországban tavaly decemberben mutatták be és – a járványhelyzet tükrében is elmondható – rendkívül nagy népszerűségnek örvend. Négy David di Donatello-jelölésből („az olasz Oscar”) a legjobb betétdal és a legjobb színésznő kategóriában el is hozta a díjat, az olasz filmkritikusoktól nyolc jelölést kapott, a legjobb színésznő, filmzene és betétdal kategóriákban. nem talált győzedelmeskedett. Özpetek mellett a forgatókönyvön Silvia Ranfagni és Gianni Romoli dolgozott, utóbbi szinte az összes filmjében közreműködött. A Fortuna istennő minden drámaisága mellett megmarad egy könnyedebb mozinak, ami rengeteg ziccert kihagy, nincsenek nagy pillanatai, de egy kedves, szerethető, jellegzetesen olaszos darab a 61 éves rutinos, de kissé megfáradt, ezért kockázat nélkül önmagát ismétlő forgatókönyvíró-rendezőtől.


