
Nehéz lehet Hollywoodban Coppola családnévvel létezni, Sofia Coppola azonban már bizonyította, hogy azért megáll ő a saját lábán. Csak sajnos nem az idei mozival. Az Elveszett jelentéssel még az ezredforduló után elbűvölte a filmrajongókat, legújabb filmje azonban sajnos semmit sem szedett magára a rendező különleges stílusából. Lassan kezdem úgy érezni, ezt az évet elengedhetjük…
Ezúttal egy nagyon életszagú témát választott: kapcsolati válság, féltékenység, megingott házasság, és persze minden nő rémálma egy hosszú combú harmadik felbukkanása. Ilyenkor általában a barátnők, vagy a haverok szoktak szövetségre lépni a szenvedő alannyal, mielőtt az teljesen becsavarodna, a szülők jó esetben csak a végeredménnyel szembesülnek. Viszont ha egy bohém, carpe diem filozófiát erőltető világfi az apád, aki házaséletből és mindennemű párkapcsolatból megbukott, akkor tuti veszett ügyed van. Még akkor is, ha a fatert egy Bill Murray nevű fazon alakítja, bárgyú vigyorával és cinikus, ám sokatmondó beszólásaival.
Amikor nyomozásba kezdtek, naivan hittem, hogy ezzel végre beindul a film és megérte rászánnom a vasárnap délutánomat. Amolyan Rejtélyes manhattani halálesethez hasonló parádés kalandokra számítottam New York éttermei, klubjai, bárjai és sárga taxijai közt, de hamar szembesültem a keserédes ténnyel, hogy azért itt nem Woody Allen és Diane Keaton kergeti a saját agymenéseit és gyártja egyre meredekebb összeesküvés-elméleteit. A film mentségére szolgál, hogy legalább nem eresztették bő lére. 
Van nyomozás izgalom nélkül, szerelmi konfliktus dráma nélkül, lebukás balhé nélkül, viszont nincsenek összetett karakterek, amivel még nem is lenne bajunk, a nagyobb gondom azzal volt, hogy a sztori annyira sekélyes, hogy semmilyen szinten nem dolgoztatja meg sem a képzeletünket, sem a rekeszizmunkat, sem a könnycsatornánkat. Pedig lehet nulla sztoriból is briliánsat alkotni (Tarantino gyakorlatilag ebből él). Párhuzamokat persze vonhatnánk: a rendező is egy sztárapuka gyermeke, ahogy a főszereplő is egy élő legenda lánya. Az egyikük kiválóan rendez, a másikuk kiválóan zenél. (Lehet, hogy inkább nekik kellett volna valamit összedobniuk). Talán az írói válságban szenvedő hősnőnk a rendezőnő alkotói válsága is egyben?
Sajnos ez is az a film, ami egy esős vasárnapra esetleg még szóba jöhet. Sehogy sem kevert fel, hiába az ígéretes alkotógárda. Bill Murray az ilyen szerepeket a kisujjából rázza ki, bárhogy rajongok érte, vagy a rendezőért, sajnos ezt most annyira nem tudom értékelni.



