Fejlesztő: Batterystaple Games; Kiadó: Batterystaple Games; Platform: PC
Közel három hónapja korai hozzáférésben található a 30XX c. ügyességi játék. Számos frissítés és javítás után elérkezettnek láttuk az időt, hogy leteszteljük.
Négy év fejlesztés után, 2017-ben jelent meg PC-re a 30XX előzményeként szolgáló 20XX, ami majdnem egy esztendővel később előző generációs konzolokra is elballgatott. Soha nem volt titok, hogy a rövid idő alatt kultikussá avanzsálódott videojáték főhajtás a Mega Man X széria előtt. Ám a 20XX laza platformer helyett a szövevényesebb rougelike műfajában tündöklik, a Batterystaple Games nevű csapat fejlesztésében pedig olyan nagyszerű funkciókkal szerzett rajongókat, mint például a véletlenszerűen generált pályák és fegyverek, vagy a lokális és online kooperatív multipalyer mód.
Történet szempontjából az első rész finoman fogalmazva nem nagy eresztés: gyakorlatilag minden rosszarcú lényt kikerülve, de lehetőség szerint inkább megsemmisítve kell eljutnunk a pálya elejétől a végébe, hogy aztán katarzisként leszámoljunk egy főellenséggel. A készítők eme ugrálós akciójátékokra jellemző egyszerűséget remekbe szabott mechanikával ellensúlyozták, így a folytatás kedvéért megmaradtak a jól bevált formulánál. A 30XX sztorija az elődhöz viszonyítva csupán annyival egészült ki, hogy az események immáron röpke 1000 évvel később zajlanak.
Nekiveselkedhetünk barátunkkal vagy magányosan hőseink kalandjainak, melyben két teljesen eltérő karakter közül választhatunk. A Capcom népszerű üdvöskéjére emlékeztető Nina alapértelmezett fegyvere egy karra „heggesztett” ágyú, amit a lövésre kalibrált billentyű nyomva tartásával feltölthetünk, ergo hatásosabban vethetjük be nemeziseink ellenében. A másik hős neve Ace, aki közelharci figuraként kardcsapásokkal képes hasonló támadásokra. Viszont mivel neki korlátozottabbak a lehetőségei (értsd: képtelen távolról lövöldözni), ezért társánál valamelyest erősebb, hatásosabb sebzéssel bír. Főszereplőink mindemellett ugrani és csúszni tudnak, ugyanakkor ennek kombinációjával messzebbre szökkenhetünk.
Ellenségeink pályánként eltérőek, egészen sokféle típus található belőlük. Érdemes lezúzni valamennyijüket, ugyanis pénz, életerő és pajzs pottyanhat ki belőlük. A tőkéért cserében találomra elszórva fellelhetünk automatákat, amikből hp mellett különböző fegyvereket és túlélésünkhez szükséges felszereléseket kaparinthatunk meg, ámbátor bizonyos valutákat kizárólag a főhadiszállásunkon herdálhatunk el. Itt sort keríthetünk a nehézségi fokozat részletes testre szabására is: erősebb, strapabíróbb ellenfeleket, csapdákat és hosszabb pályákat állíthatunk be – ebből kifolyólag több pontot és magasabb mennyiségű pénzt harácsolhatunk össze. Kreatívabb játékosoknak érdemes kipróbálni a 30XX főmenüjében elérhető pályaszerkesztőt, a kész műveket bárkivel megoszthatjuk.
A 30XX végleges megjelenési időpontja momentán kérdéses, de mindenképpen érdemes mielőbb beruházni az Early Access – Alpha változatra és szemmel kísérni a fejlesztés jelenlegi fázisát. A kisebb frissítések mellett a Batterystaple Games nagyjából félhavonta rukkol elő nagyobb ráncfelvarrásokkal, kíváncsian várjuk a végeredményt.
Legutóbb ezt értékeltük: