
Valamennyi Amerika
A Kincsem némileg megosztó, de összességében pozitív fogadtatása után ha valami, hát pont a Valami Amerika 3 nem hiányzott az alkotók karrierjéből abban a formában. Herendi Gábor viszont nem tétovázott és hamar belevetette magát a szépítésbe, ami bár a vírushelyzet miatt szintén késlekedett, megérte várni rá. Ahhoz túl magyar történet a Toxikoma, hogy kitörjön hazánkból, de ahogy a Kincsem, úgy ez is megidézi minőségben a téma nemzetközi képviselőit. Mindezt két pazar főszereplővel!




Mi több, ez magasan Herendi legjobb munkája. Párszor talán túl sok a kitartott jelenet/kép, vágásilag lehetett volna időt nyerni prológra és epilógusra, ám ha ezeken túl tudunk lendülni (ami azért nehéz, mert az eleje és a vége marad meg leginkább), akkor egy csodálatos alkotást kapunk. A promóció miatt a legtöbben nyilván könnyen át is tudnak lendülni, érdemes is, csak itt tényleg muszáj az objektív felépítési problémákat a szubjektív környezettel kiegészíteni. Ez olyan „tipikusan a miénk” dolog. Annak viszont messze az egyik legjobb. Csak épp erősségei ellenére se tökéletes Oscar nevezési alapanyag, hiába tudna az lenni jó pár eleme miatt…
És egy közérdekű: vannak ennél bevállalósabb drogmozik, de azok kevésbé közönségfilmek. Ez az, annak a keretén belül elég bátor, de a 18-as karika indokolt és akinek kényelmetlen sokszor látni vénákba menő tűket és egyéb, még megrázóbb mellékhatási sebesüléseket, azok csak óvatosan közeledjenek. Hiába lehet ironikusan mosolyogtató Csernus megformálása párszor, nem a Trainspotting könnyedsége jellemzi a játékidőt, ez kőkemény dráma.


