Fejlesztő, Kiadó: GoldFire Studios; Platform: PC, PS4, Xbox One
Hosszú sétára invitál minket az Arctic Awakening a jeges Északi-sarkvidék környékén.
A napokban zajlott a LudoNarraCon nevű digitális rendezvény, amely kisebb indie fejlesztőknek ad esélyt, hogy a narratív alapú játékaikat bemutathassák. Már megjelent és készítés alatt álló munkák egyaránt szerepelni szoktak a rendezvényen, mi az utóbbi kategóriából ismerkedtünk meg egy ígéretesnek tűnő példánnyal, egy játszható demó keretein belül.
Ha hasonlítani kellene, akkor az Arctic Awakeninget egyértelműen a Firewatchhoz lehetne leginkább, vagy az általunk is tesztelt The Suicide of Rachel Fosterhez. A helyszín most az Északi-sarkvidék, amely annál is fagyosabb ezúttal, mint ahogy hangzik. Két főszereplőnk, Kai (őt irányítjuk majd) és Donovan ugyanis a fagyban ragadnak, ráadásul az éjszaka közepén. Repülővel terveztek egy segélyszállítmányt ledobni Alaszka közelében, amikor megtörtént a megjósolhatatlan, a gép lezuhant, a bajtársak pedig elsodródtak egymás mellől. Rádió adóvevővel tartják a kapcsolatot és persze ez adja meg ugyanazt a hangulatot, mint a fent említett más játékok.
A játékmenet természetesen hamisítatlan sétaszimulátor, de a mindössze félórás próbaverzió egyelőre keveset engedett megmutatni abból, hogy mire is számíthatunk majd. Remélhetőleg lesznek izgalmasabb feladatok is, mint a száraz fa gyűjtögetés az erdőben a tábortűzhöz, vagy a közvetlen társunkká csapódó robottal (Alfie) való értetlenkedés. Az biztos, hogy bizonyos pontokon van választási lehetőségünk a dialógusoknál, hogy ez mennyiben befolyásolja majd a sztorit, az nagy kérdés (az ígéretek szerint nagyban).
A grafika és a látvány inkább az egyszerűbb, stilizált vonalat képviseli, nincs olyan szép talán, mint az említett elődök, persze sokat változhat még, hiszen fejlesztés alatt áll a játék. Éppen ezért mélyebb elemzésbe nem is mennék bele (akkor sem, ha akadtak mindenféle érdekes anomáliák), bőven változhat még a jövőben.
Ha valamiben viszont egyértelműen van hová fejlődnie a játéknak, az a játékossal való kommunikáció, ugyanis a kevés feladat/történés ellenére gyakran éreztem magam egyedül hagyva, vagyis nem igazán tudtam mi a következő lépés, vagy merre is induljak el. A tervek szerint még idén meg fog jelenni az Arctic Awakening, de még így is hosszú hónapokig fejlesztés alatt lesz. Bízzunk benne hogy hasznosan telik majd a munka és megtudjuk majd, hogy mi szelte ketté a gépünket, van-e köze az éjszakában hallható morgásnak mindehhez, valamint mit keres a semmi közepén egy hatalmas erőmű egy hozzá tartozó parabola antennával egyetemben.
Legutóbb ezt teszteltük: