
Óda a gyermekkorhoz
Bő egy hónapot kellett várni a Stranger Things kettévágott 4. évadának lezárását jelentő utolsó két részre, melyek hosszúságukat tekintve teljes értékű filmként is felfoghatóak. 4 órányi tömény izgalmat és drámát kapunk egy nagy összecsapással, bizony megérte várni.

A Stranger Things a nyolcvanas évek popkultúrájának ikonikus elemeiből épített fel egy világot, hozott létre egy történetet, ami ugyan nem új, de így még nem láttuk. Szívvel-lélekkel készült rajongóktól rajongóknak, amiért igazán hálásak lehetünk. A néző egyértelműen nyertese ennek az ötletnek, mely egyszerre idézi meg egy egész generáció gyerekkorát, illetve mutatja be ezen generáció gyermekinek, hogyan is élt egykoron anyu és apu, valamint vezeti be a fiatalságot a horror világába, nem egyszer visszanyúlva a klasszikusokhoz. Furcsa ezt így leírnom, de nálunk egyfajta családi moziként működik és miközben együtt izgulunk, sorra jönnek elő a régi zenék, filmek, tárgyak és játékok, melyeket sikerült az alkotóknak becsempésznie a sorozatba.

A sorozat tehát gyönyörűen foglalja össze a felnőtté válás különböző fázisainál tartó karakterek érzéseit, gondolatait vágyait és félelmeit. A gonosz általában akkor és abban téved, amikor lenézi a gyerekeket, gyengének, tehetetlennek és felkészületlennek tartja őket, pedig a gyermeki fantázia és kreativitás mindennél és mindenkinél erősebb. A másik pedig, ami miatt mi, emberek le vagyunk sajnálva, az érzéseink, ami egyáltalán nem a gyengeség jele, hiszen ebből merítünk újra és újra erőt.
A Duffer testvérek és a legtöbb nagy mesélő valahol megmaradtak gyereknek, ami egyáltalán nem ciki, sőt. Mindenki, aki egy kicsit is képes megőrizni a gyermeki énjéből, egy sokkal érdekesebb és izgalmasabb világot lát maga körül, ha pedig az illető az alkotásban leli örömét, a végeredmény mindig valami csoda.


