Stray – játékteszt


stray keyart

Fejlesztő: BlueTwelve Studio; Kiadó: Annapurna Interactive; Platform: PC, PS4|5

Lerágott csont a Stray posztapokaliptikus története, de a kóbor macska megható és látványos kalandja bármely korosztály számára tanulságos.

Eredetileg 2021 októberére tervezték a Stray debütálását, de idő közben kétszer is halasztásra került sor. Ennek miértjét a készítők hivatalosan nem dörgölték az orrunk alá, de ebben a hosszúra nyúlt pandémiás időszakban azért volna legalább egy erre vonatkozó tippünk. A búslakodás ideje lejárt, ugyanis most végre eljött az idő és megjelent a BlueTwelve Studio nagyszabású cyberpunk játéka. Sztorija szerint egy kóbor macska bőrében kisebb malőr következtében különös metropoliszban találjuk magunkat, melyet kizárólag emberi tulajdonságokkal felvértezett robotok laknak. A búskomor kaland közepette találkozunk egy B-12 nevű intelligens repülő drónnal, akinek segítségével jó esélyünk van megtalálni a kiutat.stray1

Tesztalanyunk harmadik személynézetű akciókalandjáték: futurisztikus jövőben játszódó történetének helyszínét az 1993-ban lebontott – ám napjainkban parkká avanzsálódott – Kowloon Walled City inspirálta. A főszereplő fizimiskáját pedig az alkotók macskái ihlették, akiket a Halálos fegyver ötödik felbukkanására készülő párosáról, Riggs-ről és Murtaugh-ról neveztek el. Játékmenet szempontjából kifejezetten egyszerű alkotásról beszélhetünk, főhősünkkel ugyanis minden olyan képességünk megadatott, ami ezeket az olykor bosszantó, de valójában szívet melengető négylábúakat jellemzi. Hízeleghetünk és nyávoghatunk a pléhpofáknak, de ugyanakkor szinte bármiben hegyezhetjük a körmeiket, leverhetünk festékes vödröket vagy elcsenhetünk ezt-azt.
stray2A több fejezetet átölelő utazásban városrészeket, metróállomásokat és csatornákat járhatunk be, de mindez epizódikusan bontkozódik ki, tehát az események csak részben zajlanak nyílt világban. Rengeteg személlyel találkozhatunk és kommunikálhatunk a repkedő mesterséges intelligenciánknak köszönhetően, s a franciák talán egy kicsit túlzásba is vitték az NPC-vel való interakciót, mert sokukkal zéró dolgunk van, illetve semmi hasznosat/érdekességet nem mondanak számunkra. Viszont vannak köztük olyan egyének is, kik szívességünkért cserében megajándékoznak bennünket hasznos tárgyakkal: a cuccoknak egy része múltidézésül szolgálnak vagy vidámságot teremtenek, de valamelyik közülük elengedhetetlen a soron következő feladatunk teljesítéséhez. A hangulatot tovább fokozza, hogy eme csibész cica bőrében számos építményre fel vagy be tudunk jutni. Ehhez azonban szellemiségünket teljes egészében meg kell változtatnunk, mert olyan szobákba és nyílásokba is bekukkanthatunk, amiről nem is sejtenénk.stray3Arra azonban javallott ügyelni, hogy még mielőtt egyik epizódból a másikba lépünk, minden gyűjthető tárgyat felkapjuk vagy mellékküldetést teljesítsünk, ugyanis visszaút csak a kezdőmenüben található fejezetválasztási opciónál lehetséges. A mentési rendszer 100%-ig automatikus, de szerencsére a fontosabb szcénák elvégzése után valamennyiszer megtörténik ez a procedúra. Grafikai szempontból lehengerlő látványvilág tárul elénk, de ezen legkevésbé sem lepődhetünk meg, hiszen a megfelelő mancsok között az Unreal Engine 4 kezeskedik a minőségi külcsínért.

Nem kertelek: érdemes volt hangyányit tovább várni a Strayre. A végigjátszás után sajnos számos megválaszolatlan kérdés felmerült bennem, miközben sokszor látott klisékből épül fel. De valójában egy lebilincselő játék tele valós érzelmi hullámokkal és figyelemfelhívással, hogy a civilizáció a legnagyobb ellensége, tehát saját maga elleni merényletre készül – de, ha belegondolunk, már régóta megtette az ehhez szükséges baljós lépéseket.

85

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

80 Days / Overboard! – játékteszt

 

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Ez lesz az új Eufória? Az idol trailerében Johnny Depp lánya és The Weeknd kavar
Következő cikk Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge – játékteszt