Shatter Remastered Deluxe – játékteszt


Fejlesztő és kiadó: PikPok; Platform: PC, Xbox One & Series, Switch, PS4|5

Álmunkban sem gondoltuk volna, hogy a Shatter című téglatörő játékból is kiadásra kerül a Remastered Deluxe változat, mely nem éppen hiánypótló újrafeldolgozás, de azért érdemes nekiveselkedni.

1986-ban egy történelmi esemény apropóján lettek figyelmesek a videojátékok kedvelői: megjelent az Arkanoid, mely egy szempillantás alatt klasszikussá avanzsálódott. A téglatörő műfajú játékban a képernyő alján egy vízszintes ütőt irányítva kell eltalálnunk az előttünk megépített falakat úgy, hogy az erre a célra kifejlesztett labda ne pottyanjon védekezési eszközünk mögé. Egyes építőanyagokból különböző poweruppok potyognak ki, aminek következtében például több labdával (szerencsés esetben) hamarabb teljesíthetjük a pályákat, de akár ideiglenesen lőhetünk is.

Közel 40 esztendő alatt számos játék próbálta tovább gondolni a Taito máig legendás produktumát, ilyen például a hasábjainkon olvasható Antonball Deluxe is, de a 2009-ben konzolokra, majd csaknem egy évvel később személyi számítógépeken kiadásra került Shatter sem vallott szégyent. Ezúttal ismét a Sidhe nagysikerű játéka került terítékre, csakhogy a Remastered Deluxe verzió felett immáron egy másik új-zélandi cég, a PikPok bábáskodott. Alkotásukat szemlátomást igencsak felturbózták, jelenlegi generációs masinákon és persze az arra alkalmas kijelzőkön 4K felbontásban tündöklik, illetve a képfrissítés elérheti a maximális 120FPS-t (ám PC-n korlátlan). Egy olyan játéknál, ahol reflexeink valóságos megpróbáltatásokon mennek keresztül, eme ráncfelvarrás pozitívként érinthet bennünket. Mindemellett megbütykölték a játék UI-jét és vizualitás tekintetében is hangyányit pazarabb a látvány, továbbá zenéjét újra kevertek és hanghatásait modernizálták.

A Remastered Deluxe lényegét, vagyis a játékmenetet nem piszkálták. Továbbra is azon kell szorgoskodnunk, hogy mindent megsemmisítsünk a szívni és fújni képes űrhajónkkal, viszont különböző játékmódok közül mazsolázhatunk. A Történet módban tíz külcsín szempontjából eltérő világban pusztíthatunk és még főellenségeket is lezúzhatunk (szám szerint 9-et). Az Időmérő módban 3 perces intervallum alatt a lehető legtöbb pont összegyűjtésén fáradozhatunk, míg az Végtelenben mindezt a végtelenségig húzhatjuk. Eme két opciónak akár társunkkal (helyileg) kooperálva is belevághatunk. Továbbá ott van a Gonoszinvázió, ahol az egymásután felbukkanó főellenségekből csinálhatunk lekvárt; vagy a Bónuszmód, melyben a fizikai törvényeket meghazudtolóan gyűjtögethetünk pontokat a pályák lezárásaként is teljesíthető extra zónákban.

A Shatter Remastered Deluxe grafikailag minimálisan fejlődött, de egy ilyen kellemes árkád játéknak nem feltétlenül ez a legerősebb pontja. Mindegyik fent említett opcióhoz kapcsolódóan online ranglistát is találhatunk, így másokkal is összemérhetjük eredményeinket. A több, mint 30 lokalizáció között pedig ott szerepel a magyar is.

7 szék

 

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Unusual Findings – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Taxisofőr vs. Dögkeselyű - Robert De Niro & Cserhalmi György
Következő cikk Shop-stop 3. - kritika