
1972-ben az Andokban lezuhant repülő utasainak története egyszer már inspirálta a filmeseket. Az 1993-as Életben maradtakat többségében dicsérték a kritikák és kisebb kultstátuszba is került az évek során. 2009-ben azonban megjelent egy új könyv a történtekről, ami még részletesebben meséli el ezt a horrorisztikus „kalandot”. Ezt a könyvet fedezte fel J.A. Bayona spanyol rendező és úgy döntött, hogy újra elmeséli, de ezúttal latin-amerikai színészekkel és sokkal jobban törekedve a hitelességre.
J.A. Bayona az Árvaház című filmjével vált ismertté, nemrég a Jurassic World: Bukott birpdalmat (tisztességesen levezényelt, ámde kicsit felesleges blockbuster volt) és még A Gyűrűk Ura: A Hatalom Gyűrűi sorozat két epizódját dirigálta a Prime-ra. Tapasztalata miatt a Netflix bátrabban utalt neki 60 millió dollárt, hogy újra megfilmesítse a fentebb leírt katasztrófa történetét.
A történet természetesen szóról szóra ugyanaz, ugyanakkor a spanyol rendező valóságosabbá tette mindezt. Külsőségekben teljesen hibátlan a 4 és fél hónapig forgatott produkció: a zuhanás, az arcok, a ruhák, a fagy, a leépülés, az óriási hegyek, a végtelen hó és felhők mind testközeli élménnyé változnak és nagyon szomorú, hogy mindezt tévében láthatjuk az óriásvászon helyett. 
A direktort azonban nem is ez, vagy a túlélés érdekelte leginkább, hanem a leépülés ábrázolása. Az embert itt a természet bomlasztja le fizikailag, épp emiatt a harc ellene meglehetősen kilátástalan. A több mint két hónapnyi fagyoskodás és betegeskedés kiszívja a lelket a testből és ezt Bayona igazán hatásosan mutatja meg a maga sokkoló visszafogottságával. Ugyanakkor nagyon okosan nem akar ennél többet elmondani erről, mert ez egy olyan esemény, amit nem lehet szavakkal megmagyarázni. Mindenkinek magában kell elgondolkodnia a morális dilemmákról és tényleg jó dolog, hogy nem akarnak nekünk okoskodni. 
Mindent összevetve, ez egy korrektül megrendezett és eljátszott dráma, ami a Netflix értékesebb alkotásainak soványka listáját bővíti, ráadásul ez Spanyolország Oscar-nevezettje is, már több díjat elnyert és a héten BAFTA-ra is jelölték. Ha a karakterépítésben ugyan nem is erős, de a színészek, a vizualitás, Michael Giacchino zenéje, a horrorisztikus elemek, a realizmus és maga a téma van annyira fajsúlyos, hogy megszolgálja a rászánt időt.


