
Van pápánk?
Az utóbbi időben nagy népszerűségnek örvendő „pápás” filmek és sorozatok a katolikus egyház és annak vezetője különböző arcait mutatták meg. Bár cselekményüket legtöbbször a fantázia szülte, nem rugaszkodtak el teljesen a valóságtól, inkább csak lehetséges forgatókönyveket vázoltak fel. A Konklávé főszereplője a zseniális Ralph Fiennes által megformált bíboros, akinek az a dolga, hogy profi módon vezényelje le a pápaválasztást a katolikus egyházfő halálát követően. Ugyanez a profizmus jellemző a Nyugaton a helyzet változatlan forgatókönyvíró-rendezőjére is. 
A központi figura Lawrence, hiszen az ő feladata lesz az információk beszerzése, a hitelességük ellenőrzése, szűrése, felhasználása és másokkal való megosztása annak tudatában, hogy alapvetően befolyásolják majd a pápaválasztás kimenetelét és ezzel együtt a katolikus egyházjövőjét. A fordulatot mindig az jelenti, hogy ezen információk általában a még versenyben lévőkkel vannak kapcsolatban és nem feltétlenül jó színben tüntetik fel őket. Hatalmas teher ez számára, de ő egy alapos és lelkiismeretes ember.

A Konklávé úgy tud izgalmas lenni, hogy szereplői négy fal közé vannak zárva, ahol szigorú szabályok szerint addig ismétlik a választást, amíg az eredményes nem lesz. Mindezt két órán keresztül. A fordulatok, a belső vívódás, a különböző érdekek és nézetek ütköztetése tartják fenn a néző figyelmét, melyhez a színészi játék, a zene, a vágás és a fényképezés járulnak még hozzá. A lezárás meghökkentő, valamint erősen megosztó és úgy reflektál az elmúlt hetek, hónapok történéseire, hogy egy 2016-os regény alapján készült.


