Fejlesztő: Nightdive Studios, Computer Artworks; Kiadó: Nightdive Studios; Platform:PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox Series S/X, Nintendo Switch
Befutott a The Thing: Remastered, de az újragondolásra fordított energia egyenes arányban lesz a sikerrel is.
Az 1982-es, John Carpenter féle, A dolog című mozi ott volt az első klasszikus értelemben vett horrorfilmek között, amit már tudatosan néztem meg valamikor 1999-2000 környékén. Mint annyi emberre, rám is mély benyomást tett a története, a megvalósítása, meg úgy en bloc a film minősége. Azt hagyjuk, hogy mellé napokig nem tudtam aludni, olyan trauma volt az életemben az alakváltó, mímelő idegen. Az itt látott praktikus effektek olyan magasra tették nálam a lécet, hogy azóta is rosszul vagyok a mára már erősen a valóság határát karcoló animációktól. Sajnos ez a trend amúgy utolérte a folytatást is (ami igazából előzmény), de ezt most hagyjuk is. Na tehát ennek a mára kultklasszikussá vált film történetének sokat várt folytatását 2002-ben játék formában kaptuk meg az akkor elérhető szinte összes platformra. Ez az akkor mérsékelt sikereket elérő alkotás 2024 év végére pedig meg is kapta a maga felújított változatát a The Thing: Remastered formájában.
A The Thing: Remasteredben a történet semmit sem változott, de biztos akadnak akik nem voltak ott az eredetinél, így azért nagy vonalakban felvázolnám, mi is vár a játékosra. Közvetlenül film végétől vesszük át az irányítást egy J.F. Blake névre hallgató amerikai speciális osztag vezetőjének bőrében. Feladatunk nem más, mint felderíteni az eseményeket, melyek a amerikai kutatóbázis pusztulásához vezettek. Akcióban nem lesz hiány, mert a 4 fős csapat állig fel van fegyverezve és természetesen a fellelt puskákkal is odapörkölhetünk az ellenfélnek. Az ellenfél pedig ugye a filmből is ismert alakváltó idegen, aki bármilyen élő organizmust le tud másolni és át tudja venni annak helyét, ebből a felütésből pedig kikövetkeztethető, hogy nem csak az idegennel gyűlik majd meg a bajunk, de a paranoia is éket verhet közénk és csapatunk közé. Mindez 2002-es mércével igencsak ambiciózus felállás volt, de lássuk, hogy mennyire sikerült mindezt adaptálni a modern igényekhez mérten?
Hát sajnos nem annyira jól, mert ugyan a The Thing: Remastered textúráit felhúzták és a felbontás, valamint részben az audió minősége is megállja a helyét, de összességében minden maradt a régi, ami azért 22 év elteltével nem túl acélos megoldás. Félre ne értsetek nem vitatom az eredeti játék érdemeit, de nem teljesen értem a majdnem teljes pontos értékeléseket a világsajtóban dolgozó kollégáktól egy olyan címért, amit megkockáztatok, hogy egy az egyben a mesterséges intelligenciával próbáltak modernizálni. Alapozom ezt arra, hogy egy csomó helyen az újrakevert játékban pontosan ugyanott és ugyanazok a hibák adódnak, amik az eredetiben és tudom, hogy ez csak egy remaster, de azért mégis hagy némi kellemetlen szájízt az emberben. A csapattársaink MI-je faék egyszerűségű, a tárgy használati jelzők csak egy adott pontban, bántóan precíz irányba állás mellett jelennek csak meg, hogy a fájóan rossz célzásól és a 2000-es éveket idéző tps irányításról ne is beszéljünk. És a felsoroltak csak néhány apróbb “quality of life improvmentek” lennének, amik sokat tehettek volna hozzá a végeredményhez.
Látvány szempontjából nincs nagy meglepetés, a textúrák szépen fel lettek skálázva, megfelelő minőségűek. A tesztet Xbox One Series X-en követtem el, az élmény végig stabil és erre sok szavam nem lehet, természetesen grafikai bugok, glitchek akadnak bőven, de semmi eget rengető, vagy gamebreaking nem történt. Audió fronton ugyanaz a helyzet, mint a vizualitásnál, megcsinálták, de túl sokat nem foglalkoztam az utólagos javításokkal, ha egyáltalán valaki törte magát ezen. Egészen vicces, mert az eredetiben is megmosolyogtam, hogy a hóvihar hangját elfedi egy, a szélben lobogó, szakadt lepel. Na a remasterelt változatban is ugyanúgy ott van ez blőd hiba és az ilyen apróságok kiválóan reprezentálják mi is a baj a 30 dolláros The Thing: Remastereddel.
A fentiek értelmében nyugodt szívvel kijelentem, hogy azért nem lett túl acélos a remaster, a grafikát szépen felskálázták, de itt abba is hagyták a munkát és minden egyes elemét éppen úgy vettek át a The Thing: Remasteredbe, ahogy eredetileg is ott volt. Kár érte, mert ennél azért a kultfilm, de még a játék is bőven többet érdemelt volna, így meg maradt az elavult játék, grafikai turbózása, ami azt gondolom már az erős nosztalgiával is kevés a piacra.
Legutóbb ezt teszteltük: