
Hírszerzés a hálóban
A hírszerzésnél olykor előfordul, hogy az embernek a saját kollégái után kell nyomoznia, de mi van akkor, hogy a gyanúsítottak között ott van a felesége is? A Fekete táskában nincs verekedés, lövöldözés, autós üldözés, robbanás (na jó, egy van), a szereplők többnyire egy asztalnál ülnek és kínos kérdésekre válaszolnak, de mégis működik, igaz, a sztori elbírt volna egy fokkal erősebb forgatókönyvet is az egyébként zseniális David Koepp tollából. Fassbender és Blanchett, ha tudnak is hibázni, ez nem az a film. 
A Fekete táska ezt a dilemmát boncolgatja, teszi mindezt úgy, hogy a legtöbb kémfilmtől eltérően cselekménye szinte alig játszódik terepen és a kőkemény akciót is nélkülözi. Talán éppen ez az oka annak, hogy ezernyi filmmel és előzetessel a hátam mögött ennek a filmnek az előzetesét tartom a leginkább félrevezetőnek, mert nem elég, hogy a párbeszédekből csak egy-egy mondatot ragad ki, de azok sorrendjét fel is cseréli. George Woodhouse (Michael Fassbender) ugyanis már az első percben tudja, hogy felesége Kathryn (Cate Blanchett) a gyanúsítottak között van és egy hetet kér a tégla lebuktatására. A film az egyes napokon megy végig.



A Fekete táska, tehát egyáltalán nem olyan, mint a legtöbb kémfilm, aki olyat vár, az csalódni fog, de még csak pszichothrillernek sem nevezném. Érzelmi és intellektuális macska-egér harc, ahol az egyik kollégánk és barátunk, illetve a feleségünk kell lebuktatni. Érdekes és izgalmas sztori, amiben azért bőven lett volna még potenciál, a színészi játékot ugyanakkor ezen a szinten nem fogom, de nem is tudnám kritizálni, ők ma az A liga. Az előzetesért viszont tényleg nagyon haragszom!


