
Whodunit a közösségi média korában
Mégis mit várunk egy ezeregyedik Blumhouse filmtől, ami külső látszatra csak egy újabb tingli-tangli horrornak tűnik? Már itt le kell szögezzük: a Drop (magyar keresztségben elég cringe Gyilkos randi), egyáltalán nem horror, hanem egy thriller. Mégpedig a legklasszikusabb, legtisztább fajtából: a harc maximálisan a mentális játszmázás síkján zajlik, a gyorsaságon, a szemfülességen és a lélekjelenléten múlik minden, a főgenya látszólag deus ex machinával sanyargatja a főhősnőt. Kérdés, hogy Christopher Landon a Parajelenségek-franchise írójának és a Boldog halálnapot-filmek rendezőjének legújabb filmje tényleg rászolgál-e, hogy legyintsünk egyet, vagy pedig egy kifejezetten pozitív meglepetéssel lettünk gazdagabbak?

Van ilyesmire igény, mutatja ezt a Tőrbe ejtve-filmek sikere is. A Gyilkos randi egy vegytiszta whodunit-thriller, mentes mindenfajta horrorisztikus vagy lélektani elemtől, ellenben pörgős, feszült, hitchcocki húrokat pengető mozi. Fordulatok is vannak, igaz, nem a legerősebbek, én legalábbis viszonylag kevés erőbefektetéssel ki tudtam találni párat közülük – na azért nem mindet, a főgonosz kiléte például meglepett (“Hahá! Én azt is kitaláltam!”, írhatja majd a kommentelő, lelke rajta, pacsi érte, ez egy ilyen műfaj, örüljön hát neki). 
A szereplők is elég korrektnek mondhatóak a maguk szűkös keretei között. Azzal a néhány párbeszéddel, amit Violet és Henry a cselekmény előmozdításán túl váltanak, sikerül megkedveltetni magukat velünk – no nem kell ám mély és háromdimenziós karaktereket várni egy efféle filmtől, nem is kellenek bele, e pár pillanatban felskiccelős karakterfestés éppen arra elég, hogy izgulni tudjunk szimpatikus szereplőinkért, és a történet kapjon némi önmagán túlmutató tétet is. Van itt feszültségoldó, azt is mondhatnám, comic relief karakter is, a mozi közönsége lelkesebb volt, mint jómagam, de módjával én is tudtam menni ezzel is, gyakran jópofa, néha vicces tudott lenni.
A Gyilkos randi “nem akar többnek látszani, mint ami” (hogy másodjára is éljek ezzel az eléggé elkoptatott, ám kétségtelenül igaz frázissal), de szerencsére nem is nyújt kevesebbet annál. Izgalmas, pörgős, “klasszikus” thriller, aminek néhány csavarja ugyan előre látható, ám ez kevesebbet vesz el az élvezetből, mint gondolnánk. Nem sokat fogunk agyalni rajta miután kijövünk a moziteremből, ám leköt amíg bent ülünk, szórakoztat. A végén pedig úgy érezzük, hogy jobban sikerült a mi esténk, mint a két főhősünknek – ha másért nem, hát azért, mert nem fogtak ránk pisztolyt.


