Kényszerleszállás (Flight) amerikai thriller, 107 perc, 2012, rendező: Robert Zemeckis, szereplők: Denzel Washington, Kelly Reilly, John Goodman, Bruce Greenwood. kh: 16
A hét legütősebb mozibemutatója, az utóbbi idők tán legbeszaribb befejezése. Denzelen nem múlt semmi.
Vagy hát ki tudja. Ugye láttunk már olyat, hogy igazából a sztár rendez és ő mondja meg, mennyi az annyi – mondjuk, Robert Zemeckisnek aligha kellett kétszer betűzni, hogy Hollywoodban van, így legkésőbb a fináléra illik is úgy viselkedni. Már ami a dolgok optimista lekanyarítását illeti. A többivel ugyanis olyannyira nincs probléma, hogy az embernek már sírni van kedve a piabűzős boldogságtól.

De hát mit lehet tenni, ez itt egy nagy film, ebben csak annyi van megengedve, hogy a háromnegyedéig legyünk tökösek, addig viszont nagyon. Ám milyen érdekes: bár sejthető, hogy készülődik a hátraarc, azért csak szurkolunk a végéig: mert annyira jó, annyira igazi lenne, ha sírás lehetne a vége. Mármint nem olyan, hanem amolyan. Érdekes, talán épp ettől működik eszeveszettül a Kényszerleszállás összes cinikus poénja, Washington hibátlan főszereplése, John Goodman önreflektív, kicsit túlvezérelt, kincstári, akarom mondani gyógyszertári alakítása. Mert majdnem végig ott az ördögi sugallat, ami aztán elillan, mint a padlószőnyegre öntött alkohol szaga. Hiába az aláfestő Rolling Stones, végül nem vállalja be a rákendrollt. Pedig a terpeszállás megvolt, a hangerő rendben, csak aztán mégis becsinált a Zemeckis-féle önkormányzat, s a belső kovácsnéni parancsára lekapcsolták az áramot. Kár – viszont irtó jó volt elhinni, hogy az indokolatlan álomgyári mennyország helyett legalább most hagyják a delikvenst a jól kiérdemelt, dicsőséges földi pokolban elporladni. Természetesen mindkét kezében egy-egy duplaviszkivel.
http://youtu.be/5d4TVtL2c-o


No Comment