
Jóban-rosszban
A Tizenhárom és az Alkonyat mozik rendezője ezúttal a könnycsatornánkat támadja, miközben egy gyerekkori barátságot állít a legnagyobb próba elé.

Amit innen látunk, az a betegség által kiváltott pszichés folyamat szakemberek által leírt szakaszainak – sokk, tagadás, elszigetelődés, harag, alkudozás, depresszió és elfogadás – rendkívül érzelmes, már-már giccsbe hajló ábrázolása egy igen erős barátságpróbával megspékelve.
A főleg tévének dolgozó Morwenna Banks írását Catherine Hardwicke vitte vászonra, akinek repertoárjában békésen megfér egymás mellett a szenzációs Tizenhárom és a kevésbé szenzációs Alkonyat. Toni Colette hatalmas változáson megy át a filmen oda-vissza és meggyőzően csinálja végig ezt az egész procedúrát. Drew Barrymore… az Drew Barrymore. Az utóbbi időben borászattal is foglalkozó színésznőnek változatlanul jól áll a csupaszív, kissé bolondos karakter. Dominic Cooper számomra továbbra is megfejthetetlen, ahogy feleségének betegségét elintézi néhány könnycseppel. Nem tudom, milyen szerep kéne alá, ami végre beindítaná és elkezdene igazán jól működni. Paddy Considine ezúttal is pontosan és precízen csinálja azt, amivel megbízták és szerintem inkább nem akar, mintsem nem tud kivetkőzni a „tudod, ő az a fickó, aki…ja, tényleg” imidzsből. A Milly anyját, Mirandát alakító Jacqueline Bisset a kisujjából rázza ki a szappanoperák veterán színésznőjét, akinek soha nem volt elég ideje a lányára. Őszintén remélem, hogy Milly filmbeli lánya, Honor Kneasfey a készülőfélben lévő négy filmjében is ugyanilyen emlékezetes alakítást nyújt majd.
A – ne szépítsünk – hatásvadász film elsősorban az érzelmeinkre hat, így nyugodtan megengedheti magának, hogy ne vegyük észre azokat a hibákat, melyeket az eszünkre hallgatva bizony észrevennénk. Bár csajos moziként van aposztrofálva, szerintem bárki megnézheti, aki szereti ezt a két színésznőt (is), és aki nem fél visszatartani a könnyeit.


