
„Göndör fürtök, gyilkos gondolatok”
Az angyalarcú Carlitos olyan dolgokat tesz a hetvenes években, amiért Carlos a mai napig börtönbüntetését tölti. Igaz történet egy született gyilkosról. Almodóvarék producer cége (El Deseo) 2015-ben az Oscar-jelölésig juttatta az argentin Eszeveszett meséket. Ez a történet legalább annyira őrült, Cannes-ban már bizonyított és ez volt a latin-amerikai ország tavalyi Oscar-nevezettje.
Ha lett volna Facebook a hetvenes években, Carlitos (Lorenzo Ferro színészi debütálása) valószínűleg Az Élet Iskoláját tüntette volna fel a tanulmányoknál (esetleg még odabiggyesztette volna a végére, hogy ahol Isten a tanár, de a film cselekménye alapján inkább nem). Mert hát az angyalarcú, 17 éves fiúnak megvan ugyan a magához való esze, de a tanulás helyett inkább a besurranó tolvajlást választja. A hetvenes évek Argentínájában elég nagy szakadék tátongott a szegények és gazdagok között (lényegében ma is), így nem meglepő, ha a felkeresett otthonokra a pompa, a csillogás, a fényűzés volt a jellemző, ahol halomban állt a pénz (a márkás páncélszekrényben), mozdulni nem lehetett a sok műkincstől és a garázs is tömve volt méregdrága motor-és autóritkaságokkal.
Carlitos erőszakmentesen végzi a dolgát, elemelve ezt-azt, de egyelőre semmi balhé és nagyzolás. Bár a gyermekével a szülő legtöbbször elfogult, soha nem állítottam úgy haza egy vadonatúj motorral, hogy ne aggódj anya, egy barátom adta kölcsön. A fiú iskolát váltva ismerkedik meg Ramónnal (Chino Darín), akinek bűnözésből élő családja egyszerűség(é)ben még Besenyőéken is túltesz. Carlitos, Ramón és az apja hármasban indulnak fegyvert szerezni, miután a fiú újdonsült barátjának azzal henceg, hogy bárhova be tud jutni és bárhonnan ki tud jutni, ha pedig rajtakapják, bármilyen szorult helyzetből kidumálja magát. Carlitos a lopott fegyvert el is kezdi használni, és olyan szenvtelenül öl, hogy azzal mindenkit meglep. Egy idő után az addig elfogult anya is elkezd gyanakodni. 
Carlos 45 éve ül rács mögött, ami a leghosszabb idő az ország történetében.
Pedro és Augustín Almodóvar producerkedése mellett Luis Ortega a gyilkosságok kezdetétől az elfogásig terjedő egy évet dolgozza fel. Bár kihagyja a különösen erőszakos cselekményeket, egy olyan embert mutat be, aki életvitelszerűen rabol és gyilkol, ezt majdhogynem egyenértékűvé téve az átlagember szürke hétköznapjaival. Ahogy más bemegy a munkahelyére, megiszik egy kávét, alsógatyát cserél vagy megcsókolja gyermeke homlokát, Carlitos úgy tulajdonítja el a gyanútlan áldozatok értékeit és – ha a helyzet úgy hozza – veszi el az életüket.
A forgatókönyvíró-rendező nem megy vissza az időben, nem keres okokat és összefüggéseket, a fiú egy született bűnöző, akinek angyalarca eloszlatja az emberekben a gyanút és aki ezzel a végletekig vissza is él. Nem tudni, hogy ő választja ezt az életformát vagy az életforma őt, mindenesetre céltudatosan teszi a dolgát. Ortega mindemellett hűen és érzékletesen mutatja be a kor Argentínáját, a szegények és gazdagok közötti – fentebb már említett – szakadékot és egy homoerotikus szálat is becsempész a bűntársak közé.
Az angyal egy frusztráló – queer – életrajzi krimi és egy izgalmas – latin-amerikai – korlenyomat keverékeként okoz meglepetést a moziba betérőknek.


