
Régen minden jobb volt
A munkanélküli képregényrajzolót és illusztrátort az asszony is kidobja, ezért egy meghívásnak eleget téve visszatér 1974-be, amikor még minden szép és jó volt. Mintha Nicolas Bedos megcsinálta volna a Volt egyszer egy Hollywood európai változatát, emléket állítva a hippikorszaknak, a fiatalságnak, a korlátlan lehetőségeknek és a szabadságnak. A műfaját tekintve a Boldog idők okos vígjáték, már ha létezik ilyen. A hetvenes évekbe repít minket vissza, amikor Daniel Auteuil és Fanny Ardant talán még menőbbek voltak, mint napjainkban. Franciaországban hatalmas siker volt, szeressük hát mi is. 


Az egzisztenciális válság és az „időutazás” párosítása szellemes és eredeti ötlet, az önként vállalt múltidézésben és énkeresésben egyformán kap helyet a humor, a romantika és pszichológia, miközben a másik oldalon, a jelenben mindvégig ott rejtőzik a technológiai és társadalmi változásokhoz igazodó személyes változás, a kiteljesedés lehetősége.
A Boldog idők szórakoztató, gondolatébresztő, humoros és elegáns francia mozi, amit hazájában imádtak és remélhetőleg itthon is minimum szeretni fogják.


