
Nem könnyű, mikor az ember kijön egy sajtóvetítésről és érzi, hogy a nemtetszése egyáltalán nem megalapozott. Valami zsigeri ellenszenv gyülekezik benne és akar a felszínre törni, de tudja, hogy ilyen állapotban nem írhat kritikát, mert amit látott, az nagyon is jó.Csak néha irtózatosan nehéz elengedni a hőn szeretett elődöt. Ilyenkor csendben elnézést kérsz Winona Ryder-től, Claire Danes-től, megnézed még egyszer a legújabb remake-t és hagyod a jogtalan dühöd szertefoszlani, hogy végre élvezni tudd Greta Gerwig második rendezését.
Aki olvasta a könyvet, vagy látta bármelyik filmfeldolgozást, az a lineáris történetvezetéshez van szokva. Így annak prekoncepciója lehet, hogy beül egy leginkább karácsonyi romantikus lányregény adaptációra. Szóval két órán keresztül nézi majd a March nővérek (Meg, Jo, Beth, Amy) sorsának alakulását, míg (majd) mindenki megtalálja a szerelmet. Stáblista, könnyek, meghatódás, örökérvényű mondanivaló, erős női karakterek. Megint. Vagyis hát mi újat lehetne mutatni egy történettel, amit már minimum hétféleképpen adaptáltak (1918, 1933, 1949, 1978, 1994, 2017, 2018)? Itt jön a képbe Gerwig zsenialitása, aki nem csak rendezte a filmet, de ő maga írta a forgatókönyvet is.
Szóval a történet vége felé járunk, ahol Jo segíti az otthoniakat a New York-i honoráriumaiból. Amy már festészetet tanul, Meg már férjhez ment. Majd visszaugrunk az időben 7 évet és láthatjuk a már megszokott kezdő képsorokat. A karácsonyi reggeli megosztását a Hummelékkel és megismerkedés a szomszédos Laurence-ékkel.
S talán azon sem lepődik meg senki, hogy egy nagyon furcsa, de határozottan okos csavarral sikerült rávilágítania, hogy a film alapjául szolgáló – önéletrajzi ihletésű – regény írója, Louisa May Alcott soha nem ment férjhez.
Egy szó, mint száz, Greta Gerwig egy ízig-vérig 21. századi Kisasszonyokat adott nekünk (aminek van ám nagyon rossz példája is). Szóval menjetek, nézzétek meg hogyan kell tisztelettel kivenni a stafétát Winona Ryder kezéből és átadni Saoirse Ronan-nek.
S ha mégis vágynátok egy klasszikus feldolgozásra, akkor nyugodtan nézzetek rá a Maya Hawke féle Josephine March-ra is.


