
Egy hónap csúszással megjelent a Battlefield 2042, s nem bántuk volna, ha még políroznak rajta, de kétségbe sem kell esnünk az eredmény láttán.
Aki az idei év egyik legjobban várt akciójátéka, a Battlefield 2042 kapcsán a szóló kampánya miatt mutat némi érdeklődést, az sajnos hatalmasat fog koppanni, ugyanis a DICE mostani címéből a népszerű franchise történelme során, hosszú idő óta mellőzték azt. Az alkotók hellyel-közzel próbálnak újítani a multi játékmenetén, példának okán ezt jelzi a játékosszám kibővítése és a crossplay funkció. Azonban a többjátékos mód a nyílt bétához hasonlóan felemásan muzsikál, telis-tele van átgondolatlanságokkal, hibákkal, hiányosságokkal és indokolatlan lassulásokkal. Az összkép egy kicsit olyan, mintha az EA üdvöskéje megmaradt volna korai hozzáférésben.


Különösen a Breakthrough módban éreztem azt, hogy hosszú távon nincs elég patron a Battlefield 2042 játékmenetében. Egyszerűen túlságosan terebélyesek a térképek ahhoz, hogy ennyi embernek feladat jusson; igencsak nyögvenyelős a szektorok elfoglalása, mivel iszonyatosan nagy a közöttük lévő holttér (ahol semmiféle taktikai dolgunk nincs). Néha magunkhoz hívhatunk járművet, mellyel hamarabb eljuthatunk a kívánt helyre, de sokszor csak a mázlinkon múlik, hogy bármit vezethetünk. A Rainbow Six Siegre-re hajazó osztályrendszer nem nagy durranás, a medikusokat leszámítva mindegyik specialista hasonló képességgel bír, oly mindegy melyiket választjuk, s ezúttal jóval kevésbé variálhatjuk karakterünket, mint korábban.
Ahogy közelednek az ünnepek, a DICE elhintett néhány infómorzsát két várható javító csomag kapcsán, amik, ha minden igaz, tartalmazni fognak UI- és grafikai ráncfelvarrást. A Koronavírus sem kedvezett a játék készítésének, olyannyira, hogy otthoni munkavégzés mellett az új Need For Speed játék fejlesztőinek is be kellett segíteniük, hogy valamennyire tartsák a megjelenést. Nos, momentán ilyen lett a Battlefield 2042, de néhány hónap múlva talán pozitívabban lehet értékelni.
Legutóbb ezt teszteltük:


