Battlefield 2042 – játékteszt


keyart 5Fejlesztő: DICE; Kiadó: Electronic Arts; Platform: PC, Xbox One & Series X|S, PS4|5

Egy hónap csúszással megjelent a Battlefield 2042, s nem bántuk volna, ha még políroznak rajta, de kétségbe sem kell esnünk az eredmény láttán.

Aki az idei év egyik legjobban várt akciójátéka, a Battlefield 2042 kapcsán a szóló kampánya miatt mutat némi érdeklődést, az sajnos hatalmasat fog koppanni, ugyanis a DICE mostani címéből a népszerű franchise történelme során, hosszú idő óta mellőzték azt. Az alkotók hellyel-közzel próbálnak újítani a multi játékmenetén, példának okán ezt jelzi a játékosszám kibővítése és a crossplay funkció. Azonban a többjátékos mód a nyílt bétához hasonlóan felemásan muzsikál, telis-tele van átgondolatlanságokkal, hibákkal, hiányosságokkal és indokolatlan lassulásokkal. Az összkép egy kicsit olyan, mintha az EA üdvöskéje megmaradt volna korai hozzáférésben.

1 5A Call of Duty-sorozat konkurensében az egyik legnagyobb ellenségünk a stukkerünk: a körülbelül nettó 30 órát felölelő PC-s tesztelés során sokszor tapasztaltam, hogy a golyók nem feltétlenül oda repkednek, ahova célzok. Hogy ennek vajon mi az oka, azt csak találgatni lehet, mivel számtalanszor olyan lagba futottam bele, ami gyakorta élvezhetetlenné tette a játékot. Persze az is lehet, hogy a megjelenés után röpke két héttel elszaporodtak a csalók, de nem zárható ki, hogy a többi játékos szimplán tehetségesebb spíler nálam.

2 7A pályákon immáron összesen 128-an lövöldözhetünk, ebből kifolyóan a méretük is drasztikus növekedésen esett át. Hosszú távon kiderül, hogy a bővítésnek volt értelme vagy sem, mindenesetre a korábbi Battlefield részekből kiindulva nem biztos, hogy a játékosok mennyiségével volt a legnagyobb probléma. A Conquest nevű játékmódban érezhető leginkább, hogy sokszor eluralkodik a káosz, mivel csapatonkénti 64 játékos soha az életben nem fog együtt mozogni. Ettől függetlenül volt szerencsém átélni néhány egészen szórakoztató ütközetet, ám ennyi tapasztalat alapján unalmassá vált a játék monoton mechanikája, hiába többféle osztály vagy a csapatfelépítés.

Különösen a Breakthrough módban éreztem azt, hogy hosszú távon nincs elég patron a Battlefield 2042 játékmenetében. Egyszerűen túlságosan terebélyesek a térképek ahhoz, hogy ennyi embernek feladat jusson; igencsak nyögvenyelős a szektorok elfoglalása, mivel iszonyatosan nagy a közöttük lévő holttér (ahol semmiféle taktikai dolgunk nincs). Néha magunkhoz hívhatunk járművet, mellyel hamarabb eljuthatunk a kívánt helyre, de sokszor csak a mázlinkon múlik, hogy bármit vezethetünk. A Rainbow Six Siegre-re hajazó osztályrendszer nem nagy durranás, a medikusokat leszámítva mindegyik specialista hasonló képességgel bír, oly mindegy melyiket választjuk, s ezúttal jóval kevésbé variálhatjuk karakterünket, mint korábban.

Ahogy közelednek az ünnepek, a DICE elhintett néhány infómorzsát két várható javító csomag kapcsán, amik, ha minden igaz, tartalmazni fognak UI- és grafikai ráncfelvarrást. A Koronavírus sem kedvezett a játék készítésének, olyannyira, hogy otthoni munkavégzés mellett az új Need For Speed játék fejlesztőinek is be kellett segíteniük, hogy valamennyire tartsák a megjelenést. Nos, momentán ilyen lett a Battlefield 2042, de néhány hónap múlva talán pozitívabban lehet értékelni.

6. szék

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Shin Megami Tensei V – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Kiadós trailert kapott a Szex és New York új fejezete
Következő cikk Nagyon őszinte előzetes Daniel Craig utolsó James Bond kalandjához