KungFu Kickball – játékteszt


smsyzNQB8YNroJMgVvpjGGAb.pngFejlesztő: WhaleFood Games, Kiadó: Blowfish Studios, Platformok: PC, Xbox, PS4, PS5, Nintendo Switch

A KungFu Kickball egyszerű alapötlete hívogató lehet az ügyességi harc/sport játékok rajongói számára, nehézkes irányítása és a jutalomrendszer teljes hiánya azonban hamar kedvüket szegheti.

Ha valamire rávilágított az elmúlt évek indie forradalma, az az, hogy a lehető legegyszerűbb játékmenetből is lehet napokig szórakoztató játékot faragni. A Kungfu Kickball egyszerű külsője mögött sajnos hiába találunk valamelyest összetett, az árkád korszakra emlékeztető elemeket, az első percek után kiismerhetővé válik. A leginkább a Smash Bros. és a Rocket League keverékeként jellemezhető játékot Jonah Wallerstein, a WhaleFood Games egyszemélyes cég alapítója készítette, aki könnyen tanulható, komolyabb szinteken azonban hosszú gyakorlást igénylő játékokat ígér fő profiljaként. A KungFu Kickballra ez maximálisan igaz, de a gyakran frusztrálóvá váló irányítás és a fejlődés-/jutalomrendszer teljes hiánya hamar kifullasztja az egyébként ígéretes alapötletű játékot.

kungfu kickball review 1Ahogy a neve is sejteti, a KungFu Kickballban harcművészekkel fogunk labdákat rugdosni. 1v1 és 2v2 játékmódokban, online és offline küzdhetünk meg játékosokkal és botokkal, a cél pedig az ellenfél térfelén található harang eltalálása. Az elsőre egyszerűnek érződő adok-kapokot számos típusú rúgás és mozdulat színesíti, így a gyakorlottabb játékosoknak lehetőségük van teljeskörűleg irányítani a labda haladási irányát, ami kezdetekben egy igen nehéz feladat. A labda mellett persze egymást is fel tudjuk rúgni, továbbá helyet kapott egy dash mozdulat is, amivel egész komoly távokat tehetünk meg egy pillanat alatt, ez pedig kifejezetten hasznos, ha a labda, vagy éppen ellenfeleink másik oldalára szeretnénk kerülni. Sajnos minderre rányomja bélyegét a már említett árkádos irányításból adódó darabosság, ami alaposan megnehezíti karaktereink mozgatását és a labda eltalálását is. Mivel az egyjátékos tartalom jelenleg elég limitált, online játékosokat pedig aligha lehet találni (konzolon teszteltem, de van crossplay), főként különböző nehézségű botok ellen tudjuk kipróbálni magunkat, akik alacsonyabb nehézségeken a szórakozást, magasabbakon pedig a labdához való puszta hozzáérést teszik lehetetlenné.

Kungfu Kickball But Why ThoSzerencsére a játék dizájnjára nem nagyon lehet panaszunk: a pixeles, egyébként nagyon szép küllem tökéletesen asszisztál a játéktermi hangulathoz, a pályák felépítése elég különböző, és még a zenék is egészen hangulatosak, még ha unalmassá is tudnak válni hosszú, egymást követő meccsek közben. A játszható karakterek kinézete és animációi is pofásra sikerültek, velük azonban más hiányosságok lépnek fel. A játékot bemutató előzetesből kiderül, hogy minden bajnoknak van egy neve is, továbbá egyedi képessége, ez viszont a menükben nem hogy nincs feltüntetve, de nem is igazán válik fontossá játék közben.

A KungFu Kickball ebben a formájában csak úgy nyújthat 2-3 óránál hosszabb szórakozást, ha barátainkat is áthívjuk pár meccsre – a közös nevetések és bénázás talán egy darabig elfedheti a játék ürességét és gyenge irányíthatóságát. Ha a későbbiekben finomhangolásra kerül a játékmenet, és esetleg nagyobb lehetőségünk nyílik a játékosok testreszabására, akkor még egy igazán szórakoztató játék is lehet majd belőle.10 6

Legutóbb ezt teszteltük:

Horizon Forbidden West – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Az elmúlt 22 év legnagyobb filmes buktái
Következő cikk A Szellemirtók - Az örökségről végre őszintén és szellemesen