Serious Sam: Siberian Mayhem – játékteszt


ss sm keyartFejlesztő: Croteam, Timelock Studio; Kiadó: Devolver Digital; Platform: PC

Megérkezett a legújabb Serious Sam epizód, ami egyenesen Szibériába küldi komolytalan hősünket.

Ráfért a vérfrissítés a Serious Sam világára. Már A hetedik sor közepe Gaming rovatának indulásakor, vagyis a negyedik rész apropóján is megjegyeztem, hogy napjainkban jóval többre van szüksége a játékosoknak, mint amit a két évvel ezelőtt debütált epizód alapján tapasztalni véltem. Vállalható folytatás előzmény ide vagy oda, úgy tűnik, a Croteam hasonlóképpen gondolkodott a franchise jövőjét illetően, a Siberian Mayhemmel pedig visszapenderítették Sam Stone-t a helyes útra. Ehhez segítségre volt szükségük, s horvátok ennek köszönhetően kooperáltak egy tavaly verbuválódott orosz játékfejlesztő céggel, a Timelock Studióval, akiknek tagjait sokan a Serious Sam veterán modderjeiként ismerhettek meg.

ss sm 00A két csapat szoros együttműködésben kollaborált, a Croteam teret adva, tisztességes távolságból felügyelte a munkálatokat és nyújtottak elismerésre méltó támogatást. Nyugati szomszédaink nem engedték el teljesen a gyeplőt, ugyanis tevékenyen részt vettek a sztori kidolgozásában, valamint visszatért a sorozat ügyeletes zeneszerzője, Damjan Mravunac, aki a korábbi nagyszerű témákból is csipegetett, de hallhatóan ezúttal sokkal szabadabb kezet kapott, s a játék rockos-rakkolós muzsikája az olykor felcsendülő oroszos motívumok mellett sokkal dallamosabb lett. A Croteam bandája persze a játék elkészítésén is közreműködött: csinosítgattak a grafikán, bütyköltek az engine-en és munkaterületet biztosítottak a kreatív elmék számára.

ss sm 02A Siberian Mayhem minden szempontból érettebb a két évvel ezelőtt megjelent előtörténetnél, mely rutinosan lekopírozta a Serious Sam széria legjobb pillanatait, azonban az akcióval teli játékmenetet illetően volt némi hiányérzetünk. A párbeszédekkel és a hangalámondásokkal eddig sem volt gond, de immáron sokkal újszerűbben hatnak és ez főleg a változatos – történelmi kikacsintással megspékelt – helyszínnek tudható be. Főhősünk legújabb missziója apropóján a sokszínű tájakon elterülő Tunguz-felföldön ragad stukkert, küldetése nemes egyszerűséggel pedig annyi, hogy likvidálnia kell az emberiség árulóját, Brand tábornokot, aki valamilyen furcsa okból kifolyólag egy lépéssel mindig a címszereplő előtt jár.

ss sm 04Mindössze 5 különböző pályából áll az eredetileg letölthető tartalomnak szánt szibériai kiruccanás. Sajnos összességében elég nyúlfarknyi hentelés ez, tekintve, hogy körülbelül 5-6 óra alatt eljuthatunk a végéig. Cserében viszont megkapjuk a széria egyik legpörgősebb epizódját, amiben három új fegyverrel apríthatjuk ellenségeinket. Számuk öttel bővült, s velük szemben akár két frissen ható kütyüt is bevethetünk. Az utóbbi eszközökre újfent csupán lehetőségként javallott tekinteni, igazából a fejetlen lövöldözéshez továbbra is kevés pluszt adnak hozzá (legalábbis közepes fokozatokon), de úgy vélem, hogy a Serious Sam legfőbb lényege valahol a golyózápor és a látványosan szétszakadó testrészek között található. A rejtekhelyek felkutatása már rég nem volt ennyire szórakoztató, végre megszűntek az önérdekű helyek és értelmet nyert a felkeresésük (ahol nem pusztán csinnadratta a célunk). Szinte valamennyi zónában fellelhetünk izgalmas dolgokat, popkultúra utalásokat, plusz szerkentyűket vagy mordályainkhoz és járműveinkhez illő hasznos fejlesztést, de vannak épületek és zárt területek is, ahova érdemes bejutnunk.

A Serious Sam: Siberian Mayhem kifejezetten izgalmasra sikerült, minden porcikáján érezni, hogy ízig-vérig rajongók szorgoskodtak felette, miközben a frissen ható ötletektől sem zárkóztak el. Az FPS műfaját nem újítja meg, de szólóban vagy másokkal együttműködve remek kikapcsolódást nyújt a retro shooterek kedvelőinek.

7 szék

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

KungFu Kickball – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Belfast - kritika
Következő cikk Űrhadosztály 2. évad - kritika