Martha is Dead – játékteszt


MarthaIsDead key artFejlesztő: LKA; Kiadó: Wired Productions; Platform: PC, PlayStation 4/5, Xbox One, Xbox Series S/X

A manapság egyre inkább szaporodó horror felhozatalban sokan helyezik a hangsúlyt az olcsó ijesztegetésre, a valódi atmoszférateremtés helyett, itt van azonban a Martha is Dead, ami olyan zsigeri félelmet próbál árasztani, amitől biztosan többen fogják inkább félre tenni a controllert.

Amikor a Martha is Dead trailerét először megláttam, azonnal tudtam, hogy ezzel a játékkal bizony játszanom kell. A második világháború idején zajló pszichológiai thrillerhez még nem volt szerencsém és úgy gondolom, hogy az ehhez hasonló történetekhez nagyon jól passzol a belső nézetes mászkálás is, így lényegében minden adott volt, hogy jó játékot kapjunk kézhez. Nézzük is meg, hogy a Town of Lightot jegyző LKA beváltotta-e a hozzá fűzött reményeket, vagy elsüllyed az egész a tóban a címszereplővel együtt?

Martha Is Dead 05Ahogy már említettem a Martha is Dead az 1944-es, festői Olaszországba kalauzol el minket. A szövetséges csapatok már ostrom alá vették a földi paradicsomot, azonban a Giulia nevezetű főhősnőnknek kisebb gondja is nagyobb ennél, ugyanis az egyik délután vízbe fúlva találja ikertestvérét Marthát és az élete fenekestül felfordul. Ezen alapvetés mellett indít a narratíva, amire alapból, azt kell, hogy mondjam, több mint érdekes indítás, de mindezek mellett fontos megjegyezni, hogy a felvezetés valóban csak egy kis ízelítő a ránk váró borzalmakból, ami a végére egy olyan csavaros történetet és karakterfejlődést tár fel, amire sokan nem is gondolnának egy játék elé leülve. A spoilereket elkerülve csak annyit mondanék, hogy tényleg megéri a történet végére járni, főleg, mivel ez csupán 6-7 óra alatt könnyen megtehető, azt viszont tegyük hozzá, hogy a történet nyújtása valószínűleg már ártott volna feszes, mindössze néhány nap alatt elmesélt történetnek.

Martha Is Dead 03Grafika terén első ránézésre az anyag nagyon erős, még a tesztre használt Xbox One X-en is, azonban ez az állítás hamar megdől, miután kicsit sietősebbre vesszük a figurát. Sajnos az első futkározás után rögtön szembetűnik majd az alkalmankénti beakadás és a semmiből felépülő árnyékok és a közeledtünkre betöltő textúrák. Ezek fényében hiába is néz ki jól az anyag első blikkre, sajnos folyamatában erősen problémás a látvány. Ha pedig ez nem lenne elég, többször akadtam úgy tereptárgyakba, hogy állást kellett visszatöltenem, vagy éppen teljesen váratlanul estem át úgy a padlón, hogy slusszpoénként az automata mentés is munkába lépett, aminek hatására, cirka 1 óra haladást buktam el. Ezen bosszantó hibák mellé viszont fontosnak tartom megjegyezni, hogy a megjelenés előtti állapotot volt szerencsém tesztelni és a készítők ígértek egy első napos javítást, ami részben ezeket a problémákat hivatott megoldani és a teljesítményt is optimalizálni fogja. Azt gondolom, hogy szégyenkeznivalóra így sincs semmi ok, bőven jelennek meg ennél rosszabb állapotban AAA játékok is, ezt meg mindössze 10 ember tette össze.

Martha Is Dead 02Audió terén szerencsére nincs gond, sőt az olasz szinkron maximálisan segíti a beleélést ebbe a toszkánai lidércnyomásba, valamint a korabeli muzsikák is nagyot dobnak az atmoszférán és segítenek elhesegetni a gyanakvásunkat az olykor beiktatott közjátékok során. Az irányítás is gond nélkül működött, azonban a menü rendszerrel már nem voltam ennyire elégedett, az egész kicsit kesze-kusza volt. Legnagyobb problémám pedig a mórickás térképpel volt, néha elég nehéz belőni, hogy hová is kellene eljutnunk rajta. Fontos aspektusa játéknak a fotózás, amit Giulia a német parancsnok apukájától kapott géppel folytat. Ez a gép a történet előrehaladtával mindenféle lencsével, állvánnyal és egyéb okosággal lesz bővíthető, amikre nem árt odafigyelni, ugyanis lesznek olyan részek, ahol ezek közös használatával lehetséges csak a továbbjutás.

Összességében a zsánerben érdekelt játékosoknak csak ajánlani tudom a Martha is Deadet, mert érdekesen nyúl hozzá egy már elcsépeltnek kikiáltott formulához és remekül teremet atmoszférát. Egyszerűen annyira behúzza a játékost a történet, amire nem sokszor van példa egy ilyen stílusú játék során. Fontos megemlíteni azonban, hogy vagy az előző generáción (egészen pontosan Xbox One X-en) vannak teljesítménybeli problémák, amik sokaknak megmérgezhetik az élményt, de bízzunk benne, hogy erre a beígért első napos patch megoldást kínál majd. Amellett se menjünk el szó nélkül, hogy a Sony konzoljain sajnos bizonyos jelenetek a cenzúra áldozatául estek, így aki a teljes élményre vágyik az vagy Xbox konzolokon vagy PC-n próbálkozzon. Mire vártok még? Fényképezőt a kézbe és irány a tópart!

7 szék

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

CrossfireX – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Buster Keatonról rendez életrajzi filmet James Mangold
Következő cikk Francis Ford Coppola a legfontosabb filmjeiről mesél és Marlon Brando előtt tiszteleg