Fejlesztő: The Bworg; Kiadó: Ratalaika Games; Platform: PC, PS4|PS5, Xbox One & Series X|S, Switch
A precíziós ügyességi játékok kedvelői számára érkezett egy igazi csemege, a TEN – Ten Rooms, Ten Seconds az őrületbe kerget, ugyanis tíz másodperc soha nem volt még ennyire hosszú.
Korábban oldalunk hasábjain is teszteltünk egy-két precíziós platformert (pl. Sunblaze, Super Magbot), melyek nehézségi szintje néhány pályát leszámítva kifejezetten játékosbarátra sikeredett. Nem ezt a szimpatikus tendenciát követi a TEN – Ten Rooms, Ten Seconds, ami külcsín alapján minimalista, s klasszul szállítja le számunkra a régmúlt ugrálós játékainak hamisítatlan retro hangulatát. Tesztalanyunk címét ugyanakkor kiegészíteném a „Ten Floors”-szal: vagyis tíz (olykor) eltérő színvilágú és csapdákkal megspékelt emeleten tíz feladványt teljesíthetünk, és ahogyan titulusából rájöhetett a kedves olvasó, koponyánként erre kőkemény 10 másodpercünk adatott meg.
Amennyiben szigorúak vagyunk, az indie fejlesztő játéka így kb. egy perc és 40 szekundum alatt teljesíthető. Vagyis csak lenne ez a megállapítás helyénvaló, ha a könnyen végigjátszható címek közé tartozna a TEN, aminek nyúlfarknyi történetéről annyit árulnék el, hogy karakterünk egy laboratóriumból próbál kereket oldani. A pályák koponyánként 10 másodpercig tartanak és ha átvészeljük a megpróbáltatást, akkor átballaghatunk a következőre.
Közben pedig pénzt gyűjtögethetünk, amiket a pályák elején lévő pihenőhelyeknél tudunk elkölteni. Körültekintőnek kell lennünk, hogy mire tapsoljuk el nehezen felhalmozott zsetonjainkat: vásárolhatunk belőlük például plusz érmelelőhelyet vagy több életerőt. A hp-k mennyisége alapvetően hárommal indul, ám figyelmetlenségünkből adódóan hamar elveszíthetjük azokat. Ebben az esetben az aktuális szint legelső pályájára ugrunk vissza. Hiába megy már rutinból az első kilenc, ha a tízediken folyton a másvilágra kerülünk. Így megy ez, merthogy hatalmas türelemjáték, bosszankodás, megannyi „rage quit” és egér/billentyűzet/kontroller csere után azért sikerül(hét) tovább vergődni.
A Ten – Ten Rooms, Ten Seconds egy jó érzékkel összerakott bemutatkozó játék az egyszemélyes fejlesztőtől – aki aktuális produktumunkkal egyidejűleg egy másik űrbéli projekten is szorgoskodik. A zöldfülű, műfajától idegenkedő játékosok azonban jobb, ha távorják maguktól tőle, míg a nagyobb rutinnal rendelkezők örömüket lelik benne.
Legutóbb ezt teszteltük: