
Nő a tét
Megérkezett a 10 évvel ezelőtti A vizsga folytatása néhány új szereplővel és magasabb költségvetéssel. A játszma izgalmas, szórakoztató, minőségi és magyar. Kulka János visszatérése a vászonra igazi jutalomjáték, melynek nyertese a néző.
A 60-as évek elején járunk, Jung András (Nagy Zsolt) és felesége Éva (Hámori Gabriella) a dolgozó népet szolgálják tejes odaadással és feltétlen hűséggel a párt iránt, aminek meg is van az eredménye, mindkettőjüket előléptetik a politikai rendőrségnél. Hogy még nagyobb legyen az öröm, a főnök (Szarvas József) hamarosan a Szovjetunióba megy és Andrásnak nagyon jó esélyei vannak a megüresedő pozíciót illetően. Úgy tűnik, az egyetlen akadályt az ugyancsak tehetséges és lojális kolléga, Kulcsár Emil (Scherer Péter) jelenti, ám egy nap András meglát a Pravdában egy Markó Pálról (Kulka János) szóló cikket és minden a feje tetejére állt.


Kulka személye nekem garancia a minőségre és ez a film rá íródott. Köbli Norbert forgatókönyvírót régóta foglalkoztatta, vajon mi történhetett a szereplőkkel, ám a színész 2016-ban stroke-ot kapott és bár elképesztő akarattal és kitartással felépült és visszatért a színpadra, azért egy filmforgatás nem egy hétvégi piknik. Ahogy mesélte, sírt, amikor megkapta a felkérést és szerintem valahol ez élteti a művészt, hogy szükség van rá, hogy számítanak rá, hogy játszhat. Még akkor is, ha ez hatalmas fizikai és pszichikai megterhelés számára, még akkor is, ha tulajdonképpen saját magát, a saját személyes tragédiáját kell eljátszania. A sajtótájékoztatón a tisztelet, a szeretet valódi volt, tapintható volt és nem a jólneveltség mondatta a jelenlévőkkel. 
Köbli Norbert számos jó forgatókönyvvel ajándékozott meg minket az elmúlt években, ahol a hazai és/vagy világpolitikai események közepébe helyezi a szereplőket, erősen fókuszálva az emberi természetre és kapcsolatrendszerekre, alkalomadtán erős női karakterekkel színesítve a cselekményt. Most sincs ez másként és bár A játszma nem tökéletes minden részletében, a legnagyobb hibát egyértelműen az követi el, aki a magyar filmeket élből elutasítja, mondván, azokból régóta nem készült minőségi és szórakoztató alkotás. Hollywoodi mintákat és ábrázolásmódot követő, de azt nem szolgai módon másoló film, ami magyar és a miénk, ahogy hűen idéz meg egy korszakot, egy diktatúrát és annak kiszolgálóit, akik azért valahol mégiscsak érző és gondolkodó emberek célokkal, vágyakkal, félelmekkel. Történelmi film, thriller, kémfilm, dráma, amiben még az erotika is helyet követel magának, időnként billeg is, miközben erősen épít a színészi játékra és a korszakot átszövő kölcsönös bizalmatlanságban rejlő potenciálra.


