
Az ajtók záródnak!
A gyilkos járat pont olyan szélsebes, ahogy azt egy japán vonattól várnánk, de ez a sebesség sem tudja elfedni az összes hiányosságát. Szépen ér célba, de a végállomás csak a nyári “egyszernézős” mozik sora – azok között viszont szép helyet foglal el.
Ha kizárólag a trendeket nézem, 2022-ben senki nem csinál úgy akciófilmet, hogy ne legyen valamennyire őrült is. Vannak igazán elrugaszkodott darabok, mint a Minden, mindenhol, mindenkor, és vannak a barátságosabb alkotások, mint a címe ellenére egészen könnyed Doctor Strange az őrület multiverzumában. David Leitch valahova a kettő közé lőtte be A gyilkos járatot: tökéletesen meglovagolja a mai akciófilmes trendeket, van pár jól felépített poénja és ötlete, de összességében nem tud igazán kiemelkedő mozivá válni.
Őszintén szólva semmi újat nem tartogat azok számára A gyilkos járat, akik láttak akció- és szuperhősfilmet a közelmúltban, de ez nem jelenti azt, hogy nem tud működni (és szerencsére ez a gyakoribb). Habár Brad Pitt a főszereplő, Brian Tyree Henry és Aaron Taylor-Johnson párosához köthetők a film legnagyobb pillanatai. Kettejük kémiája és humora kifejezetten jól sikerült a többiekéhez képest – ideértve azt a fenomenálisan összerakott “Thomas, a gőzmozdony” szereplőkre épülő elemzést, ami meghatározza Citrom karakterét. Vizuálisan is elég meggyőző a neonfényben úszó 2 órás vonatút, amit a remek vágás és zeneválasztás tesz hosszútávon izgalmassá.
David Leitch azt csinálta, amihez a legjobban ért: egy pörgős, véres, teljesen kaotikus akciófilmet, aminek van lelke, még ha az önmagában nem is elég ahhoz, hogy mindig megmentse a filmet. Ha átvészeljük az unalmas első felvonást, kreatív poénokban és meglepően jól felépített katarzisban lehet részünk. Kár, hogy az élmény úgy elillan, mint a kiotói vonatállomáson álló szerelvények egy perc után.


