Fejlesztő: Loomiarts, Fehorama Filmes; Kiadó: WhisperGames, Assemble Entertainment; Platform: PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch
Újra átélhetjük a Squad 51 VS The Flying Saucers-ben, hogy milyen lehet egy 50-es évekbeli tucat sci-fi hősének lenni, immár hordozható verzióban is.
Van abban valami inspiráló (a megmosolyogtatón túl), hogy az ember fülére portugálul ordítanak a heves akciók közepette. A Squad 51 VS The Flying Saucers fejlesztője ugyanis brazil, így ha autentikus élményt szeretnénk, akkor a nyelvválasztásnál mindent úgy hagyunk, ahogy alapból van (angol szinkronra lenne még lehetőség, de úgy nem jön ki az íze a dolognak). A játék ugyanis egy nagyon erős B (de inkább ZS) filmes hangulattal rendelkezik, ami láttán még Ed Wood is elégedetten csettintene (mondjuk neki nem állt rendelkezésére ilyen szintű technika, ami manapság létezik).
Korábban már olvashattatok ettől a különös shoot-em-up-ról, amely az 1950-es évek kis költségvetésű (és gyakran akkori szemmel is rémes) sci-fijein inspirálódott. Az ott elhangzottakhoz nehéz bármit is hozzáfűzni, legfeljebb azt érdemes, hogy a hangulat tényleg egészen frenetikus, úgyhogy az ember élvezettel veti bele magát a bugyuta sztoriba, hogy ki tudja hányadjára megmentse a világot, ezúttal a földönkívüliek támadásától. A játékmenet is élvezetes, köszönhetően a jól kitalált fejlesztési rendszernek, ami ugyan egyre több segítséget ad, de a játék felétől nagyon sakkoznunk kell, hogy melyikeket toljuk az előtérbe, ugyanis véges lehetőségünk van (több a fejlesztés, mint amennyit egyszerre használni tudunk).
De beszéljünk inkább a Switch változatról, merthogy ez az apropója a cikknek, a Nintendo masinájára is megjelent ugyanis a játék. Van már ugyan PC-n is hordozható játékgép élmény (a Steam Deckre gondolok), de azon jelenleg tudomásom szerint nem fut, továbbá az előbbi platform még mindig elérhetőbb azért a legtöbb játékos számára, már csak ha az árakat nézzük is. A mobilitás pedig nagyon jót tesz a Squad 51 VS The Flying Saucers-nek is. Szerencsére a konverzió jól sikerült, így mind kézben tartva, mind a nagy képernyőn tökéletesen fut a játék, nem tapasztaltam belassulásokat. Ez annak is köszönhető, hogy alighanem lentebb tekerték a felbontást picit és ezzel együtt a minőséget, de ez szinte semmit nem vesz el az élményből (a játszhatósághoz viszont meg hozzátesz).
Ha egyetlen kritikával élhetek, akkor az a UI olvashatósága volna handheld módban. Pont a fejlesztések nagyon nehezen kivehetőek a menüben, ami a játéknak az egyik döntő eleme. Mentségére szóljon a fejlesztőknek, ha egyszer már kitapasztaltuk ezeket, akkor menni fog félvakon is a beállításuk, így azért ez nem feltétlenül öli meg a játékélményt, legfeljebb apróbb kellemetlenség. Cserébe viszont tényleg átélhetjük a múlt század közepének olcsó mozis jövőképét, ráadásul nagyon is interaktív formában. Aki kicsit is fogékony akár a hangulatra, akár a játékstílusra, az feltétlenül próbálja ki.
Legutóbb ezt teszteltük: