Bleak Sword DX – játékteszt


Fejlesztő: more8bit; Kiadó: Devolver Digital; Platform: PC, Switch

Négy éve debütált sikercímet poroltak le a Bleak Sword alkotói: DX kiegészítéssel két új platformon kibővített tartalommal jelent meg, az akciójáték pedig ezúttal is igazán kellemes időtöltésnek bizonyult.

2019-ben jelent meg Apple Arcade-en a Bleak Sword, akkoriban még a DX nélkül változatot volt lehetőségünk nyüstölni. A középkori sötét fantasy játékban szimpla képernyőn egy karddal és pajzzsal felszerelkezett lovaggal mászkálhatunk, miközben különböző szörnyszülöttek rondítanak életünkre. A története sem bonyolultabb a röviden összefoglalt játékmeneténél, ugyanis lényegében elátkozott erdőket, mocsarakat és kastélyokat járhatunk be, ahol valamennyi ellenségünknek megmutathatjuk kardunk élességét. Ehhez kapcsolódóan összesen 12 különböző territóriumon koponyánként tizenkét pályán apríthatjuk miszlikbe a bestiákat.

A rosszarcúak felhozatala változatos repertoárral rendelkezik, csakúgy, mint az offenzív képességeik és megbízatásaink ebből kifolyóan bővelkednek a kihívásokban. Az irányítás letisztult, rohangálás és pallosunk hadonászása mellett kitérhetünk a támadások elől, valamint pajzsunk megfelelő időzítésének használatával kivédhetjük ellenségeink csapásait. Az utóbbinak kevés értelmét véltem felfedezni lassúsága miatt, ritkán vetettem be, mindazonáltal sokkal inkább az előbbi, tehát a „dodge” alkalmas a halálos fenyegetések kikerülésére. Szablyánk bevetésekor az állóképességünk ideiglenesen lecsökken, ám rövid időn belül feltöltődik. Ilyenkor védekezni és ugrálni azért tudunk, de jobban járunk, ha menekülünk, míg kondíciónk visszatér eredeti állapotába.

A küldetések abszolválása után tapasztalati pontokat kapunk, melyekkel szintet léphetünk. Minden egyes fejlődés után kiválaszthatjuk, hogy miként acélosítjuk tovább karakterünket, legyen az magasabb életerő, effektívebb sebzés vagy a hatékonyabb pajzs. Mindemellett véletlenszerűen olykor használati tárgyakat is találhatunk, s ezekből egyszerre kettőt tarthatunk magunknál. Találunk köztük olyat, amivel HP-nkat növelhetjük, de ideiglenesen akár erősebbé is válhatunk. Azonban vigyáznunk kell, mert amennyiben másvilágra kerülünk, a nálunk lévő felszereléseket örökre elveszítjük a 4-5 óra alatt végigjátszható a Bleak Sword DX-ben. Ha eljutottunk a befejezésig, ezzel egyidőben két másik játékmód aktiválódik: a Boss Runban egyetlen HP csíkkal veselkedhetünk neki a 12 főellenségnek – természetesen nem egyszerre. Míg az Arena módban végtelenségig köszörülhetjük pengénket.

A Bleak Sword DX-ben felsorakozó fenevadak mesterséges intelligenciája nem túl acélos és minden pályán ugyanoda teleportálnak. Ezért, ha időben odaérünk, hamar elláthatjuk a bajukat, vagy legalábbis rájuk ijeszthetünk néhány jól irányzott suhintással. A játék atmoszférája egyszerűsége ellenére egészen lebilincselő hatást nyújt és repetitív mivolta ellenére egyedi szórakozási lehetőséget kínál.

7 szék

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Diablo IV – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Zendaya a szerelmi háromszög csúcsa a Szólíts a neveden rendezőjének új filmjében - trailer
Következő cikk Röhejesen őszintén a Halálos iramban 10. flúgos futamáról