Savant – Ascent REMIX – játékteszt


savant0

Fejlesztő és kiadó: D-Pad Studio; Platform: PC, de jön majd konzolokra is

10. évfordulója alkalmából leporolták a Savant – Ascent REMIX című lövöldözős árkád játékot, amit az alcíme mellett kiegészítettek néhány újdonsággal.

A norvég fejlesztők bemutatkozó játéka volt 2013-ban a Savant – Ascent, melyben az alkimista címszereplőt alakítjuk, akit egy rejtélyes és gonosz gömb kipenderít a tornyából, hogy telezsúfolja azt ellenséges szándékú lényekkel. A küldetésünk nem is lehet más, minthogy visszaverekedjük magunkat az épület tetejére és likvidáljuk a betolakodókat. A sztori a REMIX kiegészítésű verzió apropóján nem változott, inkább a játék mechanikája az, amin csöppet variált a D-Pad Studio.

savant1

A játékmenet alapjaihoz lényegében csak egyetlen fontosabb módosítást sikerült eszközölniük. Továbbra is két platformként szolgáló liften cikázhatunk és ugrálhatunk ide-oda, miközben nemeziseinket fegyverünkkel darabokká kell puffantanunk. Ezalatt pedig időről-időre felbukkannak CD lemezek, amiket viszont a 10 évvel kiadott kiadással szemben nem mezei power upként rakhatunk zsebre. Megszerzésük után életerőnk mennyisége eggyel növekszik, kicsinálják az összes képernyőn látható rosszarcút és a pauzált menüben a pályák muzsikájához is hozzá férünk. Ez utóbbi főleg azért érdekes, mert 22 vadiúj és piszkosul fülbemászó szerzemény duruzsol a fülünkbe. Egyébként a tervek szerint a hétvége folyamán kiadnak egy frissítést, melynek révén nekiveselkedhetünk az eredeti játékmódnak is – ez lesz a Classic Mode.

savant2

Három nehézségi fokozat közül mazsolázhatunk: a könnyű és a közepes között csupán annyi érdemi különbséget véltem felfedezni, hogy kevesebb életerővel indulhatunk neki a tisztogatásnak, viszont a legnehezebbnek számító hardcore-ban nincsenek mentési pontok. Vagyis, hogyha örök vadászmezőkre kerülünk, akkor pechünkre kezdhetjük elejétől a démonirtást. A tutorial mellett összesen 9 eltérő koreográfiával rendelkező pályán hagyatkozhatunk relfexeinkre, ám különös módon az irányítást nem variálhatjuk, vagyis a fejlesztők által beállított gombokat érdemes nyomkodnunk, ha túl akarjuk élni a megpróbáltatásokat.

savant3

Bizakodásra ad okot, hogy a skandinávok egészen lelkesnek tűnnek az előző heti megjelenésük óta s jönnek szép számban a frissítések, mindenesetre a pontosabb célzás érdekében gamepad helyett érdemes inkább az egér+billentyűzet kombinációra hagyatkoznunk. Gyűjtögethetünk kombókat, tehát minél több csúnyaságot lőttünk szét (egyhuzamban), a végelszámolásnál annál több pontot szerzünk. Üdítő, hogy mindezt összehasonlíthatjuk a többi játékos statisztikájával, bár eme opció sem túl kiforrott jelenleg, hiszen az online ranglistához elhalálozásunkkor vagy a nagyjából 25 perces végigjátszást követően férünk hozzá.

Savant – Ascent REMIX-hez térítés mentesen jutottak hozzá azok a játékosok, kiknek az eredeti ott lapul a virtuális könyvtárában. Rövid és összességében monoton játék került terítékre, de jó pár óra erejéig képes szórakoztató lenni, ha meg van bennünk a megfelelő érdeklődés. A saját tapasztalatom szerint az említett két gyengébb szinten nem esett nehezemre elsajátítani a barátságtalan lények előre kitalált mozdulatait.

6. szék

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Resident Evil 4 – Separate Ways DLC – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Ne élj hamis életet! Ezt üzenik a filmklasszikusok egy zseniális videomontázsban
Következő cikk Hétköznapi James Bondok, Brian Cox osztja a feladatokat, itt a 007: Road To A Million ízelítője