
Nem könnyű a magányos hősök sorsa, az életeket magasból mentő tűzoltó története tele van keserűséggel és szomorúsággal, a háttérben meghúzódó személyes tragédia okozta sem mintha soha nem akarna begyógyulni. Az öngyilkosság meredek téma, a Magasmenés nem is próbálja megmondani a tutit, az elvarratlan eseményszálak azonban rontanak a minőségén. 
Ahogy a hozzá hasonlók, ő is magányos farkas, aki szereti egyedül intézni a dolgokat és akinek sikeréből mindenki kapacitál, ezért főnökei és kollégái elnézik különcségét. Abban sem különbözik a többiektől, hogy ő is felelősséget érez a megmentett emberek iránt és olykor megpróbál rájuk vagy a környezetükre hatni, hogy többet ne kelljen találkozniuk a magasban. Viszont egyértelműen ő választ, vagyis, ha valaki akarata ellenére üldözi őt a hálájával, akkor azt szívbaj nélkül elzavarja. Ugyancsak megvan a hasonlóság abban is, hogy a munkába való menekülés, a megszállottság mögött egy személyes veszteség húzódik, aminek feldolgozása még várat magára. 
Félix Sándort kísérti a múlt, munkáját pedig megnehezíti, hogy ismeretlenek videóra veszik, ahogy életeket ment és eladják a bulvársajtónak. Minden nap megvívja a maga harcát, miközben szép lassan felemészti ez az egész. Egyetlen dolog van, amibe kapaszkodhatna, de fia már sok évvel ezelőtt eltávolodott tőle. Ahhoz, hogy ez a kapcsolat elmozduljon a holtpontról, jobban oda kéne tennie magát és némi igyekezet látszik is a részéről. 
Fésős András régen jelentkezett egész estés filmmel, a Magasmentés sokáig csak fejben és papíron létezett, de most végre itt van. Szívvel-lélekkel készült és talán maguk az alkotók is úgy voltak vele, melyik lábukat lőjék el. Az eredmény egy akcióba oltott lélektani dráma, ami a mese (fantasy?) elemeket sem nélkülözi. Keszekuszasága és elvarratlan szálai ellenére is szerethető, mindenképpen érdekes és érdemes színfoltja a hazai filmgyártásnak.


