
A harcmező őrangyalai
A Hemsworth tesók ezúttal Chris nélkül kénytelenek harcba szállni, aminek meg is lesz az eredménye, a jó öreg Russell Crowe segítségére szorulnak, aki a maga dörmögős stílusában teszi a dolgát. A Maga a pokol egy tisztességesen összerakott, ám sablonos háborús mozi, ami teljesíti a küldetését, mert totál kikapcsolod az agyad, miközben nézed. 
Elég csak bekapcsolnunk otthon a tévét és belenézni a hírekbe. Mostanában ezek a harcmező sztárjai, mert mint minden technológiai újdonság, a drónok is villámgyorsan elterjedtek a hadviselésben. Méretüknél fogva ráadásul egy ideje már nem csak megfigyelésre, hanem pl. csapásmérésre is alkalmasak relatíve komoly fegyverzettel. Egyes katonai vezetők és tanácsadók olyan szinten favorizálják minél szélesebb körű felhasználásuk, hogy ennek a többi haderőnem költségvetése látja kárát és korszerűsítéseket, típusváltásokat fújnak le. Annyira elterjedtek és komolyan veendők, hogy ma már a lelövésük is légi győzelemnek számít. 
Egyelőre azonban a drónok mögött még ott van az ember. Nem csak augusztus 20-án vagy egy csomag kézbesítésekor (bár az lehet bomba és rakéta is), hanem a hadászatban is. A film egy túszszabadító akcióról szól, ahol az egyik szereplő a harctéri katonák felett keringő drón kezelője. A Russell Crowe által megformált karakter lázadó típus, aki valószínűleg sokak csőrét piszkálhatja kendőzetlen őszinteségével, nem csoda, hogy a monitorok mögé száműzték és egy ideje már megrekedt a ranglétrán. Borostája biztosan nem tegnapi, haja rendezetlen, hatalmas pocakot eresztett, a számára értelmetlen parancsokat teljességgel ignorálja és az egyenruha alatt olyan inget hord, hogy a Los Angeles-i bázist elhagyva rögtön oda is állhatna a rulettasztal mellé. 
Muszáj is neki, mert ami itt félre tud menni, az bizony félre is megy, a két veterán kommandós és a légierő fiatal tisztje (aki a drónpilótával való kommunikációért felel) pedig azon veszi észre magát, hogy az életéért küzd. A célhoz érve a dolgok ugyanis váratlan fordulatot vesznek, a katonák pedig elszakadnak egymástól és üldözőbe veszik őket. Közöttük és a drónpilóta között olyan bizalmi kötelék alakul ki, hogy csak együtt képesek kikászálódni a bajból és sikerrel véghez vinni az akciót. Valahol legmélyén tehát arról lehet itt szó, hogy bár az ember életében lehetnek olyan pillanatok, mint amikor pl. gyermeke születik, mégis képes egy adott feladatra koncentrálni és olyan döntéseket meghozni, amihez egy gép, egy program, egy algoritmus baromi kevés. Vagy valami ilyesmi.
A Fülöp-szigeteki térségben játszódó (Ausztráliában forgatott) cselekmény rosszfiúi teljesen sablonosak, nem túl okosak, ám annál kegyetlenebbek és nem igazán szeretik életben hagyni az ellenséget. A végeredmény egy vérben tocsogó akcióthriller, ahol a dzsungel, a rengeteg robbanás, verekedés és lövöldözés kapja az igazi főszerepet, de persze az öreg mackóról sem szabad megfeledkezni, aki rendben hozza is a kötelezőt. A jóképű, kigyúrt, félelmet nem ismerő katonák bármelyik hasonló filmből jöhettek volna, az egész olyan, mint A sólyom végveszélyben, A szikla és A túlélő keveréke egy kis ZS kategóriás beütéssel (az egyik jelenetben a helikopter repülés közben típust vált, ami azért elég gáz).
Hangos és látványos iparosmunka, egyáltalán nincs túlgondolva. Ami a korhatárt illeti, valóban véresebb egy átlagos akciófilmeknél és van benne egy lefejezés is, ami valljuk be őszintén, nem túl családbarát.


