
94? Csak egy szám és egy újabb minőségi mozi
Hiba azt gondolni, hogy Eastwood az utóbbi években elfáradt volna. Igaz A párizsi vonat és Cry Macho estében voltak nagyobb problémák (elsősorban a casting kapcsán), de idei munkájával az immár 94 éves legenda megmutatta, hogy továbbra is a vérében van a tehetség, érzékenység és az a fajta régimódi rendezési stílus, ami szinte felüdülésnek számít napjaink streaminges világában. A Kettes számú esküdt Clint bácsi 40. egészestés rendezése, még mindig azt reméljük, hogy nem az utolsó.


A film mindezt egyfajta kifordított „Tizenkét dühös ember”-történetben meséli el, ahol a tiszta erkölcsű Henry Fonda helyett most egy önmagával morális harcban álló, démonaival küzdő embert látunk, aki egyszerre akarja megoldani és elgáncsolni az ügyet. Ez a koktél alapjáraton izgalmassá teszi, és a veterán rendező helyesen látja, hogy nem kell mindent kimondani, hanem elég pusztán egy párbeszédet indítania a nézői közt. Ezt a fajta filmkészítést manapság már csak nagyon kevesen űzik, pláne ilyen profi módon. Egyébként tempóban, külcsínben, hangulatban hozza azt a szokásos Eastwood minőséget, amit megszokhattunk. 
Rendezés szempontjából mindenképp jár a dicséret: nincsenek benne gyors vágások, remegő kép, egyik színész sem akarja kitúrni a másikat a szerepében, mindenki egyformán a legjobb teljesítményét nyújtja. Minden és mindenki alá van rendelve a történetnek és annak, hogy elsősorban a nézők vitatkozzanak egymás közt lojalitásról, hitről, erkölcsről, korrupcióról és az igazság fogalmáról. Csak bízni lehet abban, hogy egyszer még újra el fog terjedni ez a fajta filmkészítés, ami a 70-es években élte fénykorát. Ahogy Clint esetében 80 felett elkezdtük megjegyezni, még mindig azt reméljük, nem ez volt a filmes hattyúdala, mert megnyugtató, amíg valaki ilyen színvonalon képviseli a régi iskolát.


