
Az önpusztító ember szerelemakarása, agóniája és kétes megdicsőülése
A film, amiben Daniel Craig a mennybe ment, William S. Burroughs pedig a pokolba. Luca Guadagnino az a rendező, akit nem lehet beskatulyázni, mégis talán sokan arra számítottak, hogy a Queer majd a Szólíts a neveden el nem készült folytatása lesz. Habár van hasonlóság a kettő között, gyorsan le kell szögeznünk, hogy ez a történet a szerelem ellenkező, sötétebb oldalán játszódik, bőven a felnőttkor megtapasztalásai után. Megtekintését is inkább ennek a korosztálynak ajánljuk.
A történet szerint William Lee (Daniel Craig) az 1950-es évek Mexikóvárosába, egy kislétszámú amerikai közösségbe menekül, ugyanúgy, ahogyan az eredeti regény írója, William S. Burroughs is, miután tucatnyi kézifegyvert és drogot találtak nála a rendőrök. És mintha végig az ő írásaira jellemző megbízhatatlan narrátor mesélné el a filmet, később is összekeverednek benne az életrajzi és fiktív elemek. Lee egy izgága, kielégületlen, késő negyvenes férfi, aki egyre megszállottabban vágyik a szerelemre, bárkire, aki ezt megadhatja neki. Nem is a személy fontos elsősorban, hanem a vadászat, bekerítés, üldözés, kaland, amitől újra azt érzi, hogy él.


Mindazok mellett, hogy nem Lee-ről szól csak a film, hanem rajta keresztül mesél egy kétségbeesett szerelemről, vagy inkább a szerelemről, mint fogalomról általánosságban. Amikor az ember nem lehet teljesen biztos a másikban (hiszen nem tud belebújni), és azokról a néma pillanatokról, amikor mégis majdnem.


