Fejlesztő: Mechanical Head Studios; Kiadó: Yacht Club Games; Platform: PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series S/X, Nintendo Switch
Szia Uram! NES stílusú, ninjás ugrabugra fizikai kiadásban érdekel?
Nálunk anno a lakótelepen nem volt NES, mi a kínai piacos, sárga kazis klónokat nyüstöltük naphosszat, amik általában a tápegység túlmelegedése okozta hibával haláloztak el havi rendszerességgel. Ezek mellett a 90-es években azért is király volt gyereknek lenni, mert a VHS kalózmásolatban terjedő nindzsa filmek is hőskorukat élték. Ezek mentén pedig gondolhatjátok, hogy nem tudtam elmenni a Cyber Shadow fizikai megjelenése mellett sem. A játék a Mechanical Head Studios fejlesztésében és a Yacht Club Games (a Shovel Knight alkotóinak közössége) gondozásában 2021-ben megjelent, 8 bites, NES inspirációval vastagon megkent oldalnézetes akció-platformjáték.
A Cyber Shadow főhőse, Shadow, egy kibernetikus ninja, aki egy elpusztult város, Mekacity romjai között harcol a gépeket irányító ellenségek ellen, hogy megmentse klánját és az azt irányító Mestert. A történetet elvontan, de hatásosan, főként vágott jeleneteken és in-engine képkockákon keresztül mesélik el. A játék vizuális világa a klasszikus 8 bites konzolokra – így leginkább az NES-re – emlékeztet, de modern szempontokkal gazdagítva. A pixelart képsávok, a mozgásban is folyékony animációk, valamint a többrétegű, dinamikus háttérvilág együttese egyszerre váltja ki a nosztalgiát és annak modernizált élményét. A színek, a környezetek és az ellenségek dizájnja egyaránt tiszteletteljesen adóznak a klasszikus platformereknek, de a mai ízléshez is igazodnak. A zene, Enrique Martin műve, ami szintén visszaidézheti a régi idők hangulatát, miközben lendületet ad a játékmenetnek.
A Cyber Shadow játékmenete az egyik legnagyobb erénye. Az egyszerű, de mélyreható mechanikákból indul ki: kezdetben Shadow csak ugrik és vízszintesen csap le karddal, ami eleinte korlátozottnak tűnhet, de ez is hozzájárul a kihíváshoz. Ahogy haladunk a történetben, újabb és újabb képességeket szerezhetünk meg, mint például a shuriken dobás, vagy a tüzes csapás. A legfontosabb fejlődés azonban a sprint képesség, amely lehetővé teszi a gyors, döfő támadásokat és a szinte repüléshez emlékeztető mozdulatokat. A szintek kialakítása is remek, minden új képesség megjelenése után a játék egyre kreatívabb akadályokat és ellenségeket állít elénk, így a kihívás folyamatosan nő, de a játékos fejlődésével párhuzamos marad. Az ellenségek viselkedése változatos, szinte mindegyiküknek megvan a maga gyenge pontja, amit meg kell találni, és a sokféle boss harc garantálja, hogy a játékmenet hosszú távon se váljon monotonná.
A Cyber Shadow nem könnyű játék, de a nehézségét mértékletesen, a klasszikus platformerekhez képest modern megoldásokkal kezeli. A szintek közben elhelyezett checkpointok nem csak mentést, hanem egészség és energia visszatöltést is biztosítanak. Ezeken a pontokon lehetőség van különféle power upokat vásárolni, amelyeket a játékos által megszerzett esszencia segítségével lehet aktiválni. Ezek az erősítők gyakran pontosan az adott szakasz kihívásaihoz vannak igazítva, például egy pajzs, amely véd a lövedékek ellen, vagy egy extra fegyver, amely a közelgő akadályok leküzdését segíti. A checkpointok elhelyezkedése fokozatosan szélesedik, így ahogy fejlődik a játékos, a kihívást is növelik, de mindig van egy elérhető cél, amely visszaadja a motivációt. A játék nehézsége így mindig kihívást jelent, de nem érződik igazságtalannak vagy olcsónak.
A boss harcok különösen emlékezetesek, egyedi mechanikával rendelkeznek és mindegyik másfajta kihívást gördít az utunkba. Vannak klasszikus egy az egyben párbajok más cyborg ninjákkal, de akadnak olyanok is, amelyek közvetlenül a környezetből támadnak, vagy akár az egész szintet átalakítják. A történet nagy mélységre nem törekszik, de az atmoszféra, a beállítás és a karakterek alapvető motivációja elegendő ahhoz, hogy a játékos érezze a célját.
A Cyber Shadow egy kiváló, modern retro-platformer, amely a klasszikus NES korabeli játékok hangulatát és kihívását hozza vissza, miközben a mai játékosok igényeit is kielégíti. A játékmenet, a szintek, az ellenségek és a boss harcok megfelelően kidolgozottak és a folyamatos fejlődés, a modern checkpoint rendszer, valamint az új képességek folyamatos megjelenése garantálja, hogy a játék mindvégig friss és izgalmas marad. A történet és a karakterek kissé visszafogottak, de ezt a játékmenet és a vizuális világ szépen ellensúlyozza. Alanyunk mindenképpen ajánlott minden retro, platformer és akciójáték rajongónak, különösen azoknak, akik szeretik a régen megismert kihívást és a folyamatos fejlődést.
Legutóbb ezt teszteltük: