Haneda Girl – játékteszt


HanedaGirl0

Fejlesztő és kiadó: Studio Koba; Platform: PC

Visszatérés a Narita Boy világába, de nem úgy, ahogyan arra számítottunk, hiszen a ’80-as évek popkulturális kikacsintásait félre téve a Haneda Girl sokkal inkább hagyatkozik a kreativitásra, miközben a készítők megbolygatták kicsit a zsánert is.

Helyszínünk az Adatbirodalom nevű virtuális zóna, ahová kivezénylik Wakabát, az egyik Haneda Girl pilótát, hogy a M.O.T.H.E.R. nevű harci mechája közreműködésével megfékezze a megszálló Hackernauts-t. A futurisztikus történettel kiszélesedik a Narita Boy univerzum, de egy röpke utalást leszámítva, miszerint az események egy videojátékban lévő videojátékban zajlanak, gyakorlatilag nincs a két cím között eget rengető kapcsolódás, tehát tesztalanyunk önálló alkotásként is megállja helyét.

HanedaGirl1

Bő négy esztendővel a játékosok és kritikusok által nagy sikernek örvendő debütáló projekt után végre megérkezett a spinoff Haneda Girl. A leglátványosabb eltérés, hogy a korábbi lineáris platformer műfaját hátrahagyva a katalán fejlesztőcsapat ezúttal precíziós ügyességi játékot rittyentett össze. Vagyis a játékmenet szempontjából egy olyan karaktert kontrollálhatunk, akivel a maximum 2-3 perc hosszúságú pályákon el kell jutnunk a starttól a célig. Ezt azonban csak abban az esetben tudjuk véghez vinni, ha előtte minden egyes gonosztevőt szétlőttünk vagy szablyánkkal miszlikbe hasítottunk. Nagyon fontos, hogy milyen metódussal végzünk ellenségeinkkel, ugyanis minél kreatívabban, vagyis pontosabban brutálisabban számolunk le velük, annál magasabb pontszám üti a markunkat.

HanedaGirl2

A pontok gyűjtögetése azért releváns, mivel általa valahányszor négy különböző osztályzati szint valamelyikének birtokába juthatunk, amiknek köszönhetően akár bónusz szinteket is aktiválhatunk, ám ezekhez olykor magunkhoz kell kapnunk extra tárgyakat, úgymint CD lemezeket is. Ha a bónusz kiruccanásokat sikeresen elvégeztük, természetesen a jutalom sem marad el és a pályaválasztó menüben hozzáadhatunk karakterünkhöz vagy mechájához extra talentumot – szigorúan csak az egyikőjükhöz és egyetlen egyet. Nagyjából tucatnyi választási lehetőség közül mazsolázhatunk, így például felvértezhetjük robotunkat energiapajzzsal, amivel strapabíróbbá válik, vagy hősünket felruházhatjuk extra kardozási képességgel.

Elődjéhez hasonlóan a Haneda Girl – a jellemzően idegtépő – műfajától függetlenül legkevésbé sem mondható nehéz játéknak, elvégre, ha a mechánk megsemmisül, néhány másodperc szünet után újra belehuppanhatunk. És persze az idővel sem kell feltétlenül versenyeznünk, csak abban az esetben, ha a teljes végigjátszásra törekszünk. Mindenesetre az akciójáték múltidéző atmoszféráját sikerült ismét remekül eltalálni, míg mechanikailag könnyen elsajátítható és a benne lévő pályákat esetenként többféleképpen is teljesíteni lehet, ami miatt hosszú távon akár többször is elő lehet venni.

8.szék

 

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

to a T – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Steve Martin elárulta, hogyan éli meg, hogy augusztusban 80 éve lesz - videó
Következő cikk Slasher: 45 éves a Péntek 13